AFC به موفقیت تیم ملی امید ایران واکنش نشان داد

در ادامه رقابت‌های مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا تیم ملی امید کشورمان امروز (یکشنبه) در سومین بازی به مصاف تاجیکستان میزبان بازی‌ها رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد. کاپیتان یاسین سلمانی هر ۳ گل ایران را در این بازی به ثمر رساند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC با انتشار گزارشی تحت عنوان «سلمانی فوق العاده ایران را به دور نهایی فرستاد» به بررسی این بازی پرداخت.

سایت AFC نوشت، روز یکشنبه پس از پایان مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۲۲ ازبکستان در گروه B، جمهوری اسلامی ایران به عنوان سر گروه صعود کرد، در حالی که تاجیکستان برای اطلاع از سرنوشت خود باید منتظر بماند.

AFC به موفقیت تیم ملی امید ایران واکنش نشان داد

تیم ملی امید در دیدار نهایی و تعیین کننده گروهی مقابل تاجیکستان با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد تا جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کند.

پایان دیدار نهایی هیجان انگیز گروه B که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید، یک هت تریک خیره کننده از کاپیتان یاسین سلمانی، تیم مهدی مهدوی کیا را به دور نهایی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۲۲ ازبکستان رساند.

این بازیکن جوان سپاهان در نیمه اول هر ۳ گل را به ثمر رساند، جایی که تیم‌ها در فاصله ۳۵ دقیقه در مقابل تماشاگران پرجنب‌ و جوش ورزشگاه مرکزی جمهوری تاجیکستان ۵ گل را به ثمر رساندند.

برد ایران آن‌ها را به دور نهایی بازی‌های قاره باز می‌گرداند، اما تاجیکستان با از دست دادن شانس صدرنشینی گروه، باید منتظر بماند تا ببیند آیا می‌تواند به عنوان یکی از چهار تیم دوم به ایران بپیوندد یا خیر.

شاگردان مبین ارگاشف شروعی عالی داشتند و تماشاگران دوشنبه زمانی که اسلام زائروف در دقیقه ۱۰ با یک ضربه والی عالی گلزنی کرد به شور و هیجان در آمدند، اما تنها سه دقیقه بعد زمانی که سلمانی با یک ضربه ایستگاهی دروازه بان را مغلوب کرد، در سکوت فرو رفتند.

سلمانی با استفاده از اشتباه نعیم جون ایبروگیم زاده در دقیقه ۱۹ ایران را به برتری رساند، اما تاجیکستان یک بار دیگر به گل تساوی رسید. در دقیقه ۲۲ که احسان پنشنبه ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

کاپیتان ایران به ماموریت تک نفره خود ادامه داد و با یک ضربه سر عالی بازی را در آخرین دقیقه نیمه اول ۳-۲ کرد.با این گل تاجیکستان که برای صعود به دور نهایی تنها به یک تساوی نیاز داشت، در نیمه دوم تهاجمی بازی کرد تا به ایران برسد.

آن‌ها در نیمه دوم فرصت‌هایی داشتند که به گل تساوی برسند که با وجود افت نسبی بازی‌های، این فرصت‌ها همچنان هیجان انگیز بودند.پنشنبه یک ضربه ایستگاهی را از دست داد، ضمن این که ضربه رستم سویروف از روی خط دروازه دفع شد و ایران در یکی از مهیج‌ترین بازی‌های این هفته آسیا، یک پیروزی مهم را کسب کرد.