پرسپولیس در زمین حاضر نشد!/ هواداران سرخ نگران‌تر از همیشه شدند

۲۸۰ روز بعد از آخرین باخت پرسپولیس در لیگ برتر، این تیم دوباره شکست خورد و دوباره مقابل همان حریفی که آخرین باخت را به این تیم تحمیل کرده بود. برخلاف شکست بهمن‌ماه۹۹ که می‌شد آن را به غیبت مدافعان اصلی تیم و بازی احسان حسینی و مهدی شیری در قلب دفاع نسبت داد، شکست روز گذشته قرمزها هیچ توجیه و بهانه‌ای نداشت و حاصل نمایش بسیار ضعیف آنها بود.

سرخپوشان در هفته سوم فصل جدید یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های فنی خودشان را طی سال‌های اخیر ارائه دادند تا هواداران نسبت به سرنوشت آنها در لیگ بیست‌ویکم نگران‌تر از قبل شوند.

نمایش ناامیدکننده پرسپولیس، بسیار مهم‌تر از نتیجه بازی است؛ بازی در زمین آلومینیوم از سخت‌ترین بازی‌های فصل محسوب می‌شود و اگر خود اراکی‌ها مثل سال گذشته تیم‌شان را در میانه فصل به هم نریزند، تیم‌های دیگر هم به‌راحتی از این زمین امتیاز نمی‌گیرند. بنابراین شکست پرسپولیس در اراک شاید با توقف دیگر مدعیان در این شهر جبران شود؛ کما اینکه تیم یحیی فصل گذشته هم با وجود شکست در این ورزشگاه به قهرمانی رسید.

 
اما نمایشی که پرسپولیسی‌ها در اراک ارائه دادند، تزلزل این تیم در خط دفاعی که بعد از ۳بازی هنوز در حسرت یک کلین‌شیت مانده است و ناتوانی هافبک‌ها در تغذیه خط حمله نکاتی است که هواداران پرسپولیس را نسبت به ادامه فصل کاملا بدبین کرده است.

هافبک‌های ایستا و کم‌دقت پرسپولیس دیروز هرگز نتوانستند به ۵پاس متوالی برسند و واکنش کادرفنی به این اتفاق، تعویض دو مهاجم تیم بین دو نیمه بازی بود! پرسپولیس دیروز نیمه دوم را با زوج پاکدل-امیری در خط حمله بازی کرد که ترکیب عجیب و ناهماهنگی بود. خط دفاعی هم مثل دو بازی گذشته ناهماهنگ بود و سیامک نعمتی در ادامه افول اخیرش این‌بار با لودادن یک توپ ساده پایه‌گذار تک‌گل بازی هم شد.

پرسپولیس در زمین حاضر نشد!/ هواداران سرخ نگران‌تر از همیشه شدند

در طول این مسابقه هرگاه آلومینیوم به پرس‌کردن روی آورد، پرسپولیس به مشکل خورد و در مجموع قرمزها خوش‌شانس بودند که دروازه‌شان بیش از یک‌بار باز نشد.

تک‌گل آلومینیوم را علیرضا نقی‌زاده زد که ۳دقیقه قبل از گل هم توپ را به تیر دروازه پرسپولیس کوبیده بود. علاوه بر او، علی‌ن‍ژاد، درودی و شریفات هم در چند نوبت می‌توانستند دروازه میهمان را باز کنند.

پرسپولیس اما فقط یک‌بار روی ضربه ایستگاهی و با شوت نعمتی دروازه میزبان را با خطر روبه‌رو کرد و در سایر دقایق کوچک‌ترین شباهتی به قهرمان ۵دوره اخیر لیگ برتر نداشت.

قرمزها با این شکست ۶امتیازی ماندند و علاوه بر مدعیان ۹امتیازی حتی آلومینیوم هم با ۷امتیاز از این تیم سبقت گرفت. جالب اینکه سرخپوشان در بازی بعدی هم با یکی از همان صدرنشین‌ها یعنی گل‌گهر بازی دارند.