به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، دیدار تیمهای ایران و ازبکستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۱۸:۳۰ در تاشکند آغاز شد که تیم ایران در ثانیههای پایانی به برتری یک بر صفر دست یافت.

در نیمه نخست ازبک‌ها برتر نشان دادند و چندین موقعیت گلزنی را هم با واکنش‌های خوب رحمتی از دست دادند.

در نیمه دوم تیم ایران بازی را هجومی آغاز کرد و دقیقه ۵۵ توسط نکونام صاحب موقعیت شد که شوت او به سینه دروازه‌بان ازبکستان خورد و وارد دروازه نشد.

در ادامه و تا دقیقه ۶۵ بازی در میانه میدان دنبال شد، اما پس از آن ازبک‌ها بازی را در اختیار گرفتند و با ارسال‌های خود از جناحین حمله‌هایی را تدارک دیدند که جدی ترین آنها دقیقه ۷۳ بود که ضربه مهاجم حریف کاملاً وارد دروازه شد و حسینی آن را به بیرون فرستاد، اما نه داور و نه کمک داور مسابقه آن را گل اعلام نکردند که این صحنه با اعتراض تیم میزبان همراه بود.

ازبک‌ها در ادامه هم به حملات خود ادامه دادند و دقیقه ۸۵ بود که ضربه محکم تیمور کاپادزه را رحمتی به کرنر فرستاد.

تا ثانیه‌های آخر بازی ۲ تیم متعادل کار را دنبال کردند، اما در دقیقه ۴ + ۹۰ بود که توپ ربایی آندرانیک تیموریان موقعیت مسلمی را برای ایران خلق کرد که پاس رو به جلوی انصاری فر تک گل بازی را توسط خلعتبری برای ایران رقم زد تا شاگردان کی‌روش دست پر و با ۳ امتیاز از میدان خارج شوند.

*ترکیب ایران:

مهدی رحمتی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری(از دقیقه ۷۵ کریم انصاری‌فر)، محمد ابراهیمی(از دقیقه ۴۵ خسرو حیدری)، احسان حاج صفی(از دقیقه ۶۲ خلعتبری) و علی کریمی

بازی دوم ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی روز ۲۳ خرداد مقابل قطر در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود.