افشاگری مسعود شجاعی از آرایشگر شخصیِ فوتبالیست‌های ایرانی؟

مسعود شجاعی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین مصاحبه اش از درخواست برای حمایت بیشتر از کودکان کار تا نرسیدن علی دایی به حقش در دوران مربیگری، علاقه‌اش به «ببتو» و پیراهن شماره ۷ و علاقه‌اش به «رونالدو» گفت.

حضور آرایشگر بازیکنان در هتل

مسعود شجاعی در ابتدا در پاسخ به سئوالی در خصوص داشتن آرایشگر شخصیِ فوتبالیست‌ها و حضورشان قبل از بازی‌های مهم در هتل اظهار داشت: سال‌ها پیش و زمانی که هنوز به تجربه این سال‌ها نرسیده بودم مدل موی عجیبی داشتم که خودم درست می‌کردم. معتقدم انسان وقتی مرتب باشد و قیافه خودش را که در آیینه می بیند حس خوبی بگیرد، اتفاق خوبی است.

 افشاگری مسعود شجاعی از آرایشگر شخصیِ فوتبالیست‌های ایرانی؟

وی ادامه داد: آن زمان من هم طبیعتاً کنار بچه‌ها وقتی آرایشگرها می‌آمدند، موهایم را کوتاه می‌کردم ولی حتماً به این صورت نبود که قبل از بازی باشد.

استایل مسعود شجاعی و بازی با توپ +عکس

شجاعی درباره علاقه‌اش به تیم‌های ملی خارجی گفت: سنم که کمتر بود طرفدار برزیل بودم ولی الان اسپانیا.

نسل جدید بازیکنان سختی نمی‌کشند و این‌طور فوتبالیست نمی‌شوند

مسعود در ادامه به پیچ و خم‌های مسیر بازیکنی تا بازی در اروپا و کشورهایی مثل اسپانیا، قطر و یونان اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم باید سختی کشید و هر کاری مسیر خودش را دارد. البته نسل عوض شده است. شاید کمی درکش سخت باشد اما من اعتقاد دارم اگر در هر کاری سختی نکشی نمی‌توانی موفق باشی و سختی هم تعریفش مفصل است.

شجاعی در ادامه به مسیری اشاره کرد که بیشتر فوتبالیست‌ها آن را طی کرده‌اند و افزود: به غیر از سختی‌های تمرین، این خیلی طبیعی است که در همه جهان فوتبالیست‌ها از قشر پایین و شرایط سخت ظهور کرده‌اند. نمونه بارزش رونالدو است که در شرایط سخت خانوادگی و اقتصادی زندگی می‌کرد ولی خب الان آقای فوتبال است.

بیوگرافی مسعود شجاعی

وی که شب گذشته میهمان برنامه تلویزیونی «رخ به رخ»، تاکید کرد: وقتی نسل جدید با ماشین شخصی سر تمرین می‌روند و آبمیوه آماده و انواع مکمل‌ها در اختیارشان است سختی نمی کشند. در رشته خودم می‌توانم بگویم هیچکس این‌طور فوتبالیست نمی‌شود.

چهار جوراب می‌پوشیدم که پایم زخم نشود

شجاعی با اشاره به دوران شروع فوتبالش در آبادان اظهار کرد: یادم است فوتبالم را به صورت رسمی از آبادان و در گرمای ۵۰ درجه شروع کردم. ۱۱ سالگی که آب شرب نداشتیم و همان آب هم خیلی داغ بود. گرمایی وجود داشت که کف کفش را سوراخ می‌کرد و من سه، چهار تا جوراب می‌پوشیدم که فقط پایم زخمی نشود.

وی تصریح کرد: تا سوم راهنمایی آبادان بودیم و در تیم بهداری صنعت نفت بازی می‌کردم. بعد به خاطر شغل پدرم مهاجرت کردیم. یک سال در کرج بودیم که دوران سختی بود ولی بعدش اتفاق‌های خوبی افتاد و به خاطر همین می گویم اگر سختی‌ها را تحمل کنی و آگاهانه راه درست را بروی امکان ندارد به بن بست برسی.

حیف شد کی روش از ایران رفت

شجاعی در خصوص حضورش در لالیگا و تفاوت بازی در تیم ملی و تیم باشگاهی، تاکید کرد: این شعار آقای کی روش است که می‌گوید ما باید همیشه تلاش کنیم پیراهنی را که می‌پوشیم در جایگاه بهتری قرارش دهیم. و این حرف همان حسی است که خودم داشتم. پیراهن تیم ملی حس و حال دیگری دارد چون برای مملکتی است که در آن بزرگ شدی، رشد کردی و می‌خواهی برایش افتخارآفرینی کرده و پیروزی کسب کنی.

شجاعی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر تجربه کار کردن با کارلوس کی روش و اتهاماتی که به این مربی پرتغالی می‌زدند، گفت: فکر می‌کنم بیهوده است که بخواهم در مورد این صحبت حرف بزنم چون همیشه کسانی که کارشان را درست انجام می‌دهند پشت سرشان حرف است. نمی‌گویم هیچ ایرادی نداشتند. ما همه اشتباه می‌کنیم. تنها جمله‌ای که به ذهنم می‌رسد این است که من ۸ سال سر کلاس کی روش بودم و کلی از ایشان یاد گرفتم. واقعاً مدیر، فوق العاده باهوش و مربی خوبی بود که به نظرم حیف شد با آن شرایط از ایران رفت.

واکنش به احتمال بازگشت دوباره به تیم ملی

رکورد دار حضور در جام جهانی در بین بازیکنان ایرانی درباره احتمال حضور دوباره در تیم ملی، گفت: همه تلاشم را می‌کنم تا روزی که بتوانم مفید باشم. امسال حس می‌کنم سال فوق العاده‌ای را پشت سر می‌گذارم.

«مقابل کدام یک از بازیکنان بزرگ دنیا بازی کردی که برایت جذاب بوده است؟» شجاعی در پاسخ به این سئوال گفت: از بازی رونالدو و مسی لذت می‌برم. برای رونالدو خیلی احترام قائلم به خاطر اینکه برای چیزی که دارد خیلی زحمت کشید اما به نظرم استعداد مسی خدادادی است. هر دو را دوست دارم. رونالدو در منچستر که بود را بیشتر دوست داشتم چون دقیقاً همان سبکی بود که دوست دارم.

وی درباره حس کاپیتانی در تیم ملی ایران تصریح کرد: کاپیتانی فقط به بازوبند بستن در زمین نیست. مسئولیت‌هایی که بیرون از زمین داری خیلی سنگین‌تر است؛ ولی من دوست دارم چون کمک کردن را دوست دارم. کمک کردن فقط مالی نیست بلکه فکری هم هست. این کاپیتانی هدفم بود و برایم حس غرور به همراه داشت که کاپیتان ۸۰ میلیون جمیعت هستم.

درخواست برای حمایت بیشتر از کودکان کار

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران در ادامه به یکی از دغدغه‌های شخصی اش اشاره کرد و افزود: کودکان کار معضلی است که خودم مستقیم با آن در تماسم و لمسش می‌کنم. تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم اما این معضل متاسفانه روز به روز بدتر می‌شود؛ به خاطر مهاجرت‌ها و فقر ولی حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به مجموعه‌هایی که برای این بچه‌ها زحمت می کشند کمک کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بچه‌ها بتوانند درس بخوانند و به جای اینکه در سرما و گرما پشت اتومبیل‌ها در چهارراه باشند، کنار خانواده باشند و لذت ببرند. وقتی بحث لذت می‌شود این نیست که بخواهند همه چیز گل و بلبل باشد؛ نه، همین که کار نکنند و در خانه باشند، به مدرسه بروند و بازی کنند کافی است.

علی دایی به حقش در مربیگری نرسید

شجاعی همچنین در مورد قهرمان دوران کودکی اش گفت: عاشق ببتو بودم و همیشه بازی‌هایش را دنبال می‌کردم و برایم جذاب بود که با آن فیزیکی که دارد ولی خیلی خوب بود. من هم در آن سن که او را دوست داشتم فیزیکم شبیه به او بود یعنی همه می‌گفتند چقدر «ریزه میزه» و لاغری. همان جا بود که عاشق شماره ۷ شدم.

کاپیتان پیشین تیم ملی در خصوص علی دایی هم گفت: افتخار داشتم با علی دایی کار کنم. لازم نیست بگویم ولی اسطوره فوتبال ایران است. فکر می‌کنم که خیلی به حقشان در زمان مربیگری نرسیدند. در کل من واقعاً از دورانی که با ایشان کار کردم لذت بردم و افتخار داشتم کنارشان بازی کنم. جام جهانی مربی من هم بودند و خیلی به من اعتماد و لطف داشتند.

ترکیب تیم مورد علاقه با مربیگری حشمتی و کی روش

شجاعی درباره ترکیب تیم مورد علاقه اش با سیستم ۲-۴-۴ گفت: دفاع راست مهدوی کیا، دفاع چپ مجتبی محرمی، هافبک وسط خیلی سخت است کریم باقری، سیروس قایقران، مجید نامجو، قلعه نویی، مهاجم هم که یکی اش قطعاً علی دایی و آقای روشن را با آقای دایی بگذاریم. با مربیگری حشمت مهاجرانی و کارلوس کی روش.

بیوگرافی مسعود شجاعی و همسرش

مسعود شجاعی کاپیتان باسابقه فوتبال ایران که سابقه حضور چند ساله در فوتبال اروپا را در کارنامه دارد و در تیم‌هایی، چون اوساسونا، لاس پالماس، پانیونیوس یونان و ... حضور داشته امروز به جرگه متاهلین پیوست و ازدواج کرد.

شجاعی که بعد از چند سال حضور در فوتبال اروپا در فصل هجدهم به لیگ برتر بازگشته و پیراهن تراکتورسازی را بر تن کرده، در جام ملت‌ها در لیست تیم ملی حضور داشت، اما موفق به دستیابی عنوانی نشد و با شکست برابر ژاپن از این رقابت‌ها حذف شد.

مسعود شجاعی و همسرش

اصالت مسعود شجاعی

مسعود شجاعی مسعود شجاعی متولد ۱۹ خرداد ۱۳۶۲ در آبادان، است تا دیپلم رشته انسانی بیشتر درس نخوانده است، اصالتا خوزستانی است و پدرش متولد آبادان می‌باشد دو برادر و دو خواهر دارد و خودش فرزند سوم خانواده است از آبادان تا شیراز و برگشت مسعود در چهارماهگی خود بخاطر شغل پدر به شیراز مهاجرت کرد سپس در ۵ سالگی دوباره به آبادان برگشتند، علاقه شدید و استعداد زیاد او در فوتبال موجب شد در ۱۵ سالگی با باشگاه صنعت نفت آبادان قرار داد ببندد درخشش یک سال بعد از حضور در نفت آبادان مورد توجه مدیران سایپا قرار گرفت و به تهران دعوت شد و سه فصل در این تیم بازی کرد سپس همزمان با ورود به تیم ملی به تیم الشارجه امارات رفت 

از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸ خارج از کشور از بعد جام جهانی در سال ۲۰۰۶ بترتیب در تیم‌های الشارجه امارات دو فصل، اوساسونای اسپانیا ۵ فصل سپس تیم لاس پالماس اسپانیا یک فصل، الشحانیه قطر یک فصل، پانیونیوس یونان یک فصل تا نهایت در سال ۲۰۱۸ به تیم آ. ا. ک. آتن یونان پیوست ماجرای بازی با اسرائیل او از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش محسوب می‌شد با این وجود پس از بازی مسعود شجاعی در قالب باشگاه پانانیوس یونان با تیم مکابی اسراییل در خاک یونان، و هجمه سنگین مسئولان ورزشی علیه او، شجاعی به تیم ملی دعوت نشد او حتی مثل هم تیمی خود احسان حاج صفی که با وی در این تیم و بازی مقابل اسرائیل حضور داشت حاضر به عذرخواهی و نوشتن توبه نامه نشد و گفت که بخاطر قرار دادش مجبور به بازی بود او بعد از ۷ ماه در اوج افتخار و عزت در بین مردم در اسفند ۹۶ دوباره به تیم ملی دعوت شد 

بعد از فوتبال دوست دارم کاری برای حمایت از کودکان ناتوان جسمی انجام دهم. در کنار آن از کار‌هایی که با گل و گیاه سر و کار داشته باشد هم خوشم می‌آید برند و مد زیاد در بند برند و مد روز نیستم، ترجیح می‌دهم به جای دنبال کردن مد و مدل‌های روز دنبال لباس‌هایی بروم که برازنده ام باشند