تحلیل بیژن ذوالفقار نسب از بازی تیم ملی فوتبال

بیژن ذوالفقارنسب  درباره دیدارهای  تیم ملی فوتبال ایران برابر لبنان و سوریه در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: ما بازیکنان فوق العاده‌ای داریم، لبنان و سوریه در حد و اندازه ایران نیستند. اختلاف، وضعیت و سطح فوتبالمان بسیار زیاد است و قابل مقایسه نیستیم.

وی در خصوص دیدار ایران و لبنان افزود: دو نیمه کاملاً متفاوت داشتیم. نیمه اول، به لحاظ مهارت‌های فردی، فنی و کنترل تیم حریف خوب عمل نکرد، اما نیمه دوم کم کم مسابقه به سمت تعادل پیش رفت و بازی نسبتاً قابل قبولی انجام دادیم و عملکرد بهتری داشتیم.

تحلیل بیژن ذوالفقار نسب از بازی تیم ملی فوتبال

کارشناس فوتبال گفت: یک گل دریافت کردیم که شوک روانی به بازیکنان و تیم داد و باعث شد بازیکنان به خودشان بیایند. در دقایق آخر بازی گل تساوی و بعد گل پیروزی بخش را به ثمر رساندیم و برنده بازی باخته شدیم. باوجود پیروزی، بازی قابل قبولی ارائه ندادیم. نباید مغرور شد و به تمرینات خوب ادامه داد و اختلافات را کنار گذاشت.

ذوالفقارنسب درباره عملکرد لبنان در بازی با ایران تصریح کرد: لبنان دفاعی محکمی داشت؛ البته سال‌هاست که تیم‌ها این گونه  فوتبال بازی نمی‌کنند و وقت تلف نمی‌کنند. زمین و شرایط تیم لبنان مناسب برگزاری یک مسابقه بین‌المللی نبود.

وی در پایان در خصوص شرایط ایران در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: کره‌ای‌ها ۱۱ امتیاز دارند و ما شانس صعود مستقیم به جام جهانی را در صورت پیروزی برابر سوریه داریم. فکر می‌کنم بعد از پیروزی مقابل لبنان، از نظر روحی در شرایط بهتری قرار گرفتیم. بازی با سوریه را می‌بریم و به جام جهانی صعود خواهیم کرد.