سیدبندی و تاریخ قرعه‌کشی پلی آف اروپا مشخص شد | مصاف احتمالی پرتغال و ایتالیا

 بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا به پایان رسید و هلند هم به ۹ تیم قبلی که صعودشان را قطعی کرده بودند پیوست. به این ترتیب تیم‌های صربستان، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، کرواسی، انگلیس و آلمان به صورت مستقیم راهی جام جهانی شدند.

با این حال هنوز ۱۲ تیم دیگر هم شانس صعود دارند که این لیست شامل تیم‌های ملی پرتغال، سوئد، ایتالیا، اوکراین، ولز، اسکاتلند، ترکیه، روسیه، لهستان و مقدونیه شمالی به‌عنوان ۱۰ تیم دوم مرحله انتخابی و تیم‌های اتریش و جمهوری چک (از طریق سهمیه لیگ ملت‌های اروپا) می‌شود.

در مرحله پلی‌آف این ۱۲ تیم در سه مسیر که هر مسیر شامل دو بازی می‌شود روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند و در نهایت سه تیم برتر هر مسیر راهی جام جهانی خواهند شد.

سیدبندی و تاریخ قرعه‌کشی پلی آف اروپا مشخص شد | مصاف احتمالی پرتغال و ایتالیا

 

در دور اول مرحله پلی‌آف، تیم‌های دوم برتر مرحله انتخابی یعنی پرتغال، اسکاتلند، ایتالیا، روسیه، سوئد و ولز در سید نخست قرار می‌گیرند و با یکدیگر روبه‌رو نخواهند شد. در سید دوم نیز تیم‌های ترکیه، لهستان، مقدونیه شمالی، اوکراین، اتریش و چک قرار خواهند گرفت. در دور دوم اما امکان رویارویی هر تیمی با دیگر وجود خواهد داشت.

قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف ۹ روز دیگر (۲۶ نوامبر) برگزار خواهد شد.