امیری ستاره این روزهای فوتبال ایران/ کنفدراسیون فوتبال آسیا ضعیف‌ترین کنفدراسیون جهان است

افشین عبداللهیان کارشناس ورزش برنامه "سلام تهران" در میز هوادار این برنامه، درباره بازی ایران در مقابل سوریه، گفت: یک بُرد مقتدرانه تجربه کردیم، با اینکه در برابر لبنان هم پیروز شدیم اما مردم به کیفیت آن بازی انتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه در بازی روز گذشته، تغییرات فنی تیم درست بود، افزود: با اینکه بیرانوند در تیم ملی بارها درخشیده، اما وقتی یک بازیکن در ۲ بازی شرایط روحی و آمادگی مناسبی ندارد، برای بازی بعدی باید جایگزینش انتخاب شود که آقای اسکوچیچ امیر عابدزاده را جایگزین بیرانوند قرار داد.

این کارشناس ورزشی با اشاره به جابجایی درست وحید امیری، گفت: امید نورافکن در دفاع چپ بازی و وحید امیری هم در نقش مهاجم ظاهر شد که با ۲ پاس او ما به گل رسیدیم. این روزها ستاره بی‌چون و چرای تیم ملی، وحید امیری است. 

وی ادامه داد: اگر ایران در برابر عراق پیروز شود صعود به جام‌جهانی قطعی خواهد شد. 

عبداللهیان با اشاره به ناهماهنگی AFC در زمان‌بندی بازی‌ها گفت: ضعیف‌ترین کنفدراسیون فوتبال جهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است‌. اما در کل یک ناعدالتی در فوتبال جهان وجود دارد. ایتالیا و پرتغال به عنوان تیم‌های دوم باید در پلی‌آف بازی کنند و از اروپا ۳ گروه چهارتایی بالا بیاید. سهمیه آمریکای جنوبی با آن تعداد قهرمانی ۴ و نیم و سهم آسیا هم ۴ و نیم است. آن‌وقت می‌بینیم که در یک دوره ایتالیا یا در یک دوره هم هلند نیست. متاسفانه فقط به پهنه قاره نگاه می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایزه یک میلیون یورویی رئیس جمهور صربستان به هر کدام از بازیکنان تیم ملی‌شان در ازای برد در برابر پرتغال، خاطر نشان کرد: تمام بازیکنان جایزه خود را برای درمان کودکان بیمار اختصاص دادند که نشان از مسئولیت اجتماعی ورزشکاران دارد.

گفتنی است برنامه سلام تهران برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.