ناامیدی اماراتی‌ها از پیروزی مقابل ایران

تیم ملی امارات با شکست لبنان امیدهای خودش را برای بازگشت به رقابت و صعود از گروه نخست زنده کرد. تمرکز تیم برای صعود روی جایگاه سوم جدول گروه است چرا که رسیدن به دو پله بالای جدول دشوار به نظر می‎رسد چرا که ایران و کره با ۱۶ و ۱۴ امتیاز رتبه‎های اول و دوم را در اختیار دارند.

راه رسیدن به جام جهانی از جایگاه سوم سخت و طولانی خواهد بود. اگر امارات سوریه و عراق را در بازی‌های برگشت ببرد و ۱۲ امتیازی شود؛ در این شرایط حداقل به یک تساوی در تهران مقابل ایران نیاز داریم و در بازی آخر مقابل کره جنوبی نیز باید یک امتیاز به دست بیاوریم تا با ۱۴ امتیاز و توقف عراق و لبنان در جایگاه سوم باقی بمانیم.

اگر امارات هر ۴ بازی باقیمانده خودش را با پیروزی پشت سر بگذارد ۱۸ امتیازی خواهد شد اما این احتمال با توجه به قدرت ایران و کره جنوبی بسیار بعید است و احتمالا توان شکست این دو تیم را نداریم خصوصا به دلیل مشکلات فنی که در تیم ملی امارات وجود دارد اما پیروزی برابر عراق و سوریه دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. تیم ملی ایران برای صعود عملا به ۴ امتیاز دیگر نیاز دارد در حالی که کره جنوبی هم تنها ۶ امتیاز نیاز دارد تا صعود خودش را قطعی کند.

ناامیدی اماراتی‌ها از پیروزی مقابل ایران

اگر امارات در این گروه سوم شود راه سخت و طولانی برای رسیدن به جام جهانی خواهد داشت. دیدار با تیم سوم گروه دوم که در حال حاضر استرالیاست و پس از آن بازی با یکی از نمایندگان آمریکای شمالی، مرکزی یا اقیانوسیه.

محمد مطر کارشناس فوتبال امارات در این خصوص می‌گوید: نباید خودمان را فریب بدهیم. تیم ملی ما در وضعیت بسیار بدی قرار دارد حتی اگر به جام جهانی برسد. تیمی که می‌خواهد راهی جام جهانی شود باید خصوصیات و توانمندی‎های ‎فنی داشته باشد که در تیم ما وجود ندارد. چهار تیم عربی حاضر در این گروه مدعیان جایگاه سوم هستند چرا که هیچ‎کدام توان رویارویی با ایران و کره جنوبی را ندارند.