مانچینی رازش را بر ملا کرد

اتفاقی که علاقه‌مندان فوتبال از آن هراس داشتند، در قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف جام جهانی 2022 در قاره اروپا رخ داد و یکی از تیم‌های ایتالیا و پرتغال ، از صعود به جام جهانی ناکام می‌ماند. پرتغال قهرمان یورو 2016 و ایتالیا قهرمان یورو 2020 هستند و یکی از آنها، جایی در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان نخواهد داشت.

روبرتو مانچینی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «RAI2» درباره قرعه آتزوری اظهار داشت: این قرعه می‌توانست برای ما بهتر باشد. قطعاً ما و پرتغال در دور اول پلی‌آف باید مقدونیه و ترکیه را شکست بدهیم. این دیدارها به‌صورت تک‌بازی برگزار می‌شود و این شیوه، همیشه کار را دشوار می‌کند. ما اعتماد به نفس و دیدگاهی مثبت داریم؛ به‌ویژه در شرایط دشوارتر.

مانچینی رازش را بر ملا کرد

ایتالیا در گروه C انتخابی جام جهانی با سوئیس، ایرلند شمالی، بلغارستان و لیتوانی همگروه بود که با کسب دو امتیاز کمتر از سوئیس، از صعود مستقیم بازماند. مانچینی با اشاره به این گروه تصریح کرد: در دور انتخابی گروهی عالی داشتیم و حتی مقابل سوئیس هم شایسته پیروزی بودیم، اما صعود نکردیم. ما باید بازی بزرگی نمایش بدهیم و سپس به فکر فینال باشیم.

سرمربی تیم ملی ایتالیا در خصوص دیدار احتمالی با پرتغال، در صورت غلبه بر مقدونیه گفت: ما ترجیح می‌دادیم با پرتغال روبرو نشویم و احتمالاً آنها هم نمی‌خواستند در مسیر ما باشند. در دسترس بودن همه بازیکنان در دیدارها نیز اهمیت دارد.