کریم بنزما رکورد زد

شب گذشته (یکشنبه) برای کریم بنزما شبی به یاد ماندنی بود. او نه تنها با گلی که به ثمر رساند به رئال مادرید برای کسب پیروزی 2 بر یک خانگی برابر سویا کمک کرد بلکه با این گل یک رکورد فردی مهم را هم به ثبت رساند.

این گل، سیصدوشصت‌و‌یکمین گل کریم بنزما در هفتصد‌و‌بیست‌و‌چهارمین بازی او در رده‌ باشگاهی برای تیم‌های لیون و رئال مادرید بود.

پیش از بنزما تیری آنری ستاره سابق تیم‌های فوتبال آرسنال و بارسلونا با 360 گلی که در 791 بازی‌اش برای تیم‌های موناکو، یوونتوس، آرسنال، بارسلونا و نیویورک ردبولز به ثمر رساند، بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه در رده باشگاهی بود.

عکس کریم بنزما

اکنون اما بنزما با سبقت گرفتن از آنری و بالاتر از دیگر اسطوره‌های فوتبال کشورش مانند ژوست فونتن، دومنیک روشتو، ژان پیر پاپن و اریک کانتونا، در صدر جدول برترین گلزنان فرانسوی فوتبال باشگاهی جهان قرار گرفته است.

بنزما در واکنش به کسب این عنوان، پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد و نوشت: «نبرد زیبایی بود تیم! مفتخرم که به بهترین مهاجم فرانسوی تاریخ تبدیل شده‌ام.»

کریم بنزما مسلمان است؟ شیعه یا سنی؟

کریم بنزما یک مسلمان سنی مذهب است که در کنار ورزش حرفه ای خود از نماز و روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان غافل نمی شود. 

کریم بنزما در 19 دسامبر 1987 در لیون فرانسه بدنیا آمد که وی در حال حاضر 33 ساله است.او فوتبالیست اهل فرانسه است و والدین او اصالتاً الجزایری هستند.

بنزما فوتبال حرفه ای خود را از باشگاه المپیک لیون آغاز کرد و در سال 2004 میلادی وارد ترکیب تیم بزرگسالان این باشگاه شد و پس از 5 سال بازی برای این تیم ، در فصل 2009-10 به باشگاه رئال مادرید پیوست.

کریم بنزما مسلمان است؟ شیعه یا سنی؟

مبلغ انتقال قرارداد او از لیون به رئال 35 میلیون یورو اعلام شد که با توجه به نحوه بازی او و عملکرد مثبتش این قرارداد به تا سقف 41 میلیون یورو نیز افزایش می یافت. قرارداد او در سالی وارد باشگاه رئال شد که ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو و کاکا نیز در آن سال با این باشگاه مادریدی قرارداد بستند.

بنزما در رئال مادرید

نخستین بازی بنزما برای رئال مادرید یک بازی دوستانه در برابر تیم شامروک روورز جمهوری ایرلند در شهر دوبلین بود که در نیمه دوم وارد بازی شد و تک گل این بازی را نیز در دقیقه 87 به ثمر رساند.

کریم بنزما در 10 دسامبر 2011 میلادی ، سریع ترین گل تاریخ بازی ال کلاسیکو را در ثانیه 21 به ثمر رساند.