آمار موفق پرسپولیس در دربی‌های آذرماه

ساعت 16 فردا (شنبه - 13 آذر) نودوهفتمین دربی تهران میان استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. با توجه به کار سخت سپاهان در سیرجان مقابل گل‌گهر، پرسپولیس این بخت را دارد تا با کسب بیست‌وششمین پیروزی مقابل رقیب سنتی، خود را به صدر جدول برساند و استقلال نیز برد دربی را بهترین راه برای جا نماندن از جمع مدعیان می‌بیند.

با وجود اینکه استقلال در مجموع بازی‌های دربی طعم پیروزی را بیشتر چشیده است، آمار دیدارهای قبلی سرخابی‌های پایتخت نشان می‌دهد که ماه آذر، بیشتر برای پرسپولیس خوش‌یمن بوده و آخرین ماه پاییز به قرمز می‌زند. سرخپوشان در ماه آذر چهار بار پیروز دربی شده‌، یک بار شکست خورده‌اند و تلاش دو تیم در یک مسابقه نیز به تساوی انجامیده است.

استقلال یک - پرسپولیس یک

اولین تقابل استقلال و پرسپولیس در آذر، به دربی شماره 13 و در روز 18 آذر سال 1352 بر می‌گردد که برنده‌ای نداشت. در این مسابقه که آلن راجرز و رایکوف هدایت پرسپولیس و تاج (استقلال) را بر عهده داشتند، همایون بهزادی در ابتدای نیمه دوم دروازه آبی‌ها را گشود، اما کاپیتان علی جباری گل تساوی بازی را در دقیقه 70 به ثمر رساند. در این مسابقه نفرات شاخصی چون جعفر کاشانی، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، ناصر حجازی، علی جباری، غلامحسین مظلومی و حسن روشن در ترکیب دو تیم به میدان رفتند.

آمار موفق پرسپولیس در دربی‌های آذرماه

استقلال یک - پرسپولیس 2

سال بعد و در روز 27 آذر 53، دربی پانزدهم برگزار شد که این بار پرسپولیس بر حریف خود غلبه کرد. در این بازی هم راجرز و رایکوف روی نیمکت دو تیم نشسته بودند که تنها گل غلامحسین مظلومی برای تاج، برای جبران گل‌های مرحوم صفر ایرانپاک و اسماعیل حاج‌رحیمی‌پور کافی نبود و پرسپولیس، انتقام شکست خرداد همان سال را از استقلال گرفت.