کل‌کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها در تلویزیون

احسان خرسندی بازیکن سابق سرخ‌پوشان تهران در میز هوادار «سلام تهران» با اشاره به وضعیت پرسپولیس در آستانه دربی 97 امروز (شنبه 13 آذر)، گفت: پرسپولیس وضعیت خوب و روند رو به رشدی دارد. ناکامی‌های اول فصل را پشت سر گذاشته است. این رویه در فصل‌های پیش هم وجود داشت و امیدوارم در بازی امروز هم همینطور باشد.

وی در خصوص غیبت سیدجلال حسینی در بازی امروز مقابل استقلال تهران، اظهار داشت: سیدجلال ستون تیم پرسپولیس است و سال‌ها در پست دفاع خوش درخشیده، مطمئناً نبودنش روی روحیه تیم تأثیر دارد، اما به هر حال پرسپولیس بازیکن‌های خوبی جذب کرده و می‌توانند جای خالی او را پر کنند.

تاریخچه دربی های پرسپولیس و استقلال+جزئیات

مربی نونهالان پرسپولیس تهران همچنین درباره غیبت احسان پهلوان نیز گفت: احسان بازیکن ریزنقشی است که توقع داریم کارهای بزرگ برایمان انجام دهد. متأسفانه امروز او را نداریم و امیدوارم جایگزینش بتواند این جای خالی را پر کند.

کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها

خرسندی در پاسخ به اینکه بهترین خاطره شما از کدام شهرآورد است؟ تصریح کرد: بدون شک، گلی که محسن خلیلی در دقیقه 86 زد. در آن بازی یک هیچ عقب بودیم، مرحوم ناصر حجازی روی نیمکت استقلال و آقای قطبی روی نیمکت پرسپولیس بودند. گلی که محسن زد، عالی بود و آن بازی را فوق‌العاده کرد.

وی با بیان اینکه هیچ‌وقت به خاطر سفارش، بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال مساوی نشده است، گفت: با افتخار چهار مرتبه در شهرآورد بودم و می‌دانم که ترس از شکست، باعث می‌شود تیم‌ها با احتیاط بازی کنند.

در ادامه برنامه سلام تهران، علی لطیفی بازیکن سابق استقلال تهران هم درباره شهرآورد 97 گفت: حقیقت را بگوییم که شهرآورد یک بازی خاص است و نمی‌توانیم قبل از بازی پیش‌بینی کنیم کدام تیم برنده می‌شود. بارها پیش آمده است تیمی در بهترین شرایط بوده اما تیمی که شرایط خوبی نداشته؛ برنده بازی شد.

بازیکن سابق استقلال با بیان اینکه در شهرآورد، تیم‌هایی برنده می‌شوند که دو عامل را رعایت کنند؛ اول، کادر فنی بتواند در طول هفته و روز بازی بازیکنان خود را به بالاترین حد از لحاظ روحی و روانی برساند. دوم، بحث دوندگی و جنگندگی بازیکنان در روز بازی و شرایط تمرکز است. هر تیمی که بتواند این شرایط را برای تیم خود فراهم کند، می‌تواند شرایط برتری داشته باشد.

این بازیکن پیشکسوت با اشاره به صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی درخصوص فرم بازی خوب استقلال مقابل صنعت نفت، گفت: من خودم تکرار این بازی را هم دیدم. استقلال در شرایط خلق موقعیت، بازی خوبی داشت. اما تا قبل از بازی صنعت نفت، حقیقتاً رگه‌هایی از اینکه یک تیمی در آینده بتواند شرایط ایدهآلی داشته باشد را در آن ندیده بودم، اما باید به انتظار بنشینیم و ببینیم آیا بازی با صنعت نفت به دلیل قدرت استقلال و شرایط ایده‌آل این تیم بوده یا ضعف فنی تیم صنعت نفت بوده است.

وی با بیان اینکه در فاز هجومی استقلال در مقابل صنعت نفت بسیار خوب عمل کرد و بزرگترین معضلش فقط ضعف ساختار دفاعی است، افزود: این مسئله مختص به این فصل نیست و در فصل گذشته هم اینگونه بوده است.

در ادامه برنامه خرسندی در خصوص نبود وریا غفوری در بازی امروز، گفت: استقلال در بازی‌های قبل نشان داد که دوست ندارد مدافعان کناری‌اش در حمله حضور داشته باشد. وریا از نیمه رد نمی‌شود و نبود وریا خیلی فرقی نمی‌کند و بازیکن تدافعی‌تری را آنجا می‌گذارند.

وی با بیان اینکه پرسپولیس به بهترین شکل ممکن می‌تواند از آن فضا استفاده کند، افزود: وحید امیری و مهدی ترابی اگر آماده باشند می‌توانیم شاهد جنگ‌های خوبی باشیم.

لطیفی هم با اشاره به صحبت‎های آجرلو مدیرعامل استقلال درخصوص همراه نبودن دولت قبلی و دست‌های پشت پرده، گفت: من با صحبت‌های آقای آجرلو هم موافق هستم هم مخالف؛ در شأن یک مدیر نیست که اینگونه صحبت کند و موافق هستم به این جهت که طی سال‌های گذشته، دولت قبلی مدیرانی رأس کار بودند که همگی ضعف داشتند.

کل کل پرسپولیس و استقلال

خرسندی هم با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد با آقای آجرلو مخالف هستم، موفقیت به این شکل و در این سطح به هیچ عنوان اتفاقی نیست و دست‌های پشت پرده‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: امیدوارم مدیران ما به یک سطحی برسند دست از کری‌های سخیف فضای مجازی بردارند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، صدیقه مرادی و حافظ کاظم‌زاده روی آنتن شبکه پنج می‌رود.