واکنش اسطوره پرسپولیس به صحنه جنجالی دربی

محمد پنجعلی کاپیتان پیشین پرسپولیس گفت: اگر یک گل در نیمه اول بین دو تیم پرسپولیس و استقلال رد و بدل می‌شد قطعاً بازی از این سردی و آرامش بیرون می‌رفت.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر با حواشی داوری و نتیجه بدون گل همراه شد. محمد پنجعلی درباره دربی ۹۷ و صحنه مشکوک این بازی صحبت کرد.

محمد پنجعلی گفت : به نظرم باید به جرات گفت که این دربی حساس ترین مسابقه فوتبال در کل جهان است. چون تبعات برد و باخت آن ظرف پنج تا شش ماه بعد ادامه دارد. همین باعث می‌شود روی دو تیم اثر مستقیم داشته باشد. هم روی بازیکنان و هم روی مربیان. آنها سعی می‌کنند با کمترین ریسک بازی کنند تا لااقل نبازند. گرچه بازی در نیمه دوم از سوی پرسپولیس خیلی بهتر انجام شد. شاید اگر یک گل در بازی رد و بدل می‌شد دربی از این حالت سرد و کسل کننده خارج می‌شد.

واکنش اسطوره پرسپولیس به صحنه جنجالی دربی

پنجعلی گفت : پرسپولیس در این دو بازی آخر نشان داده کم کم شبیه تیم فصل قبل می‌شود. این تیم تغییرات زیادی در فصل نقل و انتقالات داشت ولی به سرعت رو به خوب شدن پیش می‌رود. در نیمه دوم پرسپولیس بی‌نقص بازی کرد و اگر دروازه بان استقلال واکنش‌های خوبی نداشت حتماً دروازه استقلال باز می‌شد. شاگردان یحیی در پیاده کردن دستورات تاکتیکی سرعت خوبی داشتند و من معتقدم پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است. این را بدون تعصب به پرسپولیس می‌گویم.

محمد پنجعلی ادامه داد : نمی‌خواهم درباره استقلال حرف بزنم. متاسفانه این تیم وارد حاشیه شده و این حاشیه‌ها به این تیم لطمه میزند.

پیشکسوت پرسپولیس گفت : اصلاً نبود. باور کنید هیچ خطایی انجام نشد. فوروارد استقلال می‌خواست زرنگی کند چون مطمئن بود فرجی توپ را میزند، به همین خاطر خودش را پرتاب کرد. داور هم به درستی دستور به ادامه بازی داد. البته برخی داوران گفتند که خطای پنالتی بوده ولی خیلی‌ها هم گفتند پنالتی نشده است.

وی افزود : این را بدانید هر تیمی‌که جلوی پرسپولیس حاضر می‌شود انگیزه می‌گیرد، چون دیده می‌شود. اگر آمار بگیرید بازی پرسپولیس بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر را پای تلویزیون می‌نشاند. بازیکنی هم که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند می‌داند دیده می‌شود برای همین دو برابر توانش را می‌گذارد.

او ادامه داد : غیر از پرسپولیس، سپاهان هم تیم خوبی است. البته استقلال هم اگر بتواند خودش را جمع و جور کند تیم بدی نیست. البته تیم‌هایی که در حال حاضر بالای جدول هستند ممکن است تحت فراز و نشیب‌های ادامه فصل، پایین بروند.