رئیس یوفا رسما عذرخواهی کرد

دوشنبه گذشته در قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا یک اشتباه بزرگ صورت گرفت. وقتی نام ویارئال از گوی بیرون آمد، برای تعیین حریف این تیم به اشتباه قرعه منچستریونایتد تعیین شد. با توجه به این که امکان برخورد ویارئال و منچستریونایتد به دلیل هم‌گروهی آن‌ها در مرحله گروهی وجود نداشت، قرعه منچستریونایتد باید به درون گلدان بر می گشت اما این اتفاق نیفتاد. وقتی که حریف اتلتیکو مادرید می خواست مشخص شود، قرعه منچستریونایتد در گلدان نبود و این تیم به بایرن برخورد کرد.

شدت اعتراضات به قدری گسترده بود که یوفا قرعه کشی را ساعاتی بعد تکرار کرد و همه چیز متفاوت شد. برای مثال رئال که به بنفیکا برخورد کرده بود، اکنون باید به مصاف پی اس جی برود، یونایتد به اتلتیکو برخورد کرد و ویارئال نیز با یوونتوس دیدار خواهد کرد.

رئیس یوفا رسما عذرخواهی کرد

الکساندر چفرین رئیس یوفا سه روز پس از قرعه کشی، به اتفاق جنجالی رخ داده واکنش نشان داد و گفت:« به ما اطلاع دادند که یک مشکل نرم افزاری رخ داده و به همین دلیل با مسئولین فنی جلسه ای ویدیویی داشتم و پیشنهاد دادند که قرعه کشی تکرار شود و اینکه نمی دانند چه زمانی و برای چه این اشتباه رخ داده است.

تصمیم بر این شد که با همه شفاف و واضح صحبت کنیم و واقعیت را بگوییم. این اشتباهی بود که رخ داد و رسما عذرخواهی می کنم. ثابت شد که نباید همیشه به تکنولوژی وابسته بود و اطمینانی چشم بسته داشت. اشتباه رخ داده انسانی نبود و نرم افزاری بود. از همه عذر می خواهیم و درسی شد برای آینده.»