شلیک شناورهای رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان

منابع خبری یکشنبه شب به وقت تهران از شلیک شناورهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به سوی قایق‌های ماهیگیران فلسطینی  در شمال غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «وفا»، شناورهای رژیم صهیونیستی به سوی قایقرانان فلسطینی که در منطقه «سودانیه» در شمال غزه حرکت می‌کردند، تیراندازی کردند. این در حالی است که این قایق‌ها در منطقه ماهیگیری تعیین‌شده در نوار غزه تردد می‌کردند.خوشبختانه در این تیراندازی ماهیگیران فلسطینی هیچ آسییی ندیدند.

نیروهای صهیونیستی به طور مداوم ماهیگیران و کشاورزان مناطق مرزی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و مانع از کسب درآمد آنها می شوند. رژیم اسرائیل از سال 2007 پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی دموکراتیک و به دست گرفتن قدرت در نوار، محاصره شدیدتری را اعمال کرده است.

 شلیک شناورهای رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان

 فرماندهی ارتش لبنان نیز روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از ۷ نوبت نقض حریم دریایی این کشور از سوی چند فروند شناور ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

 به گزارش وبگاه شبکه خبری «ام تی وی» در  بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: «در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (شنبه چهارم دی)، طی ساعت ۵:۲۰ تا ۲۱:۴۸، هفت مورد تخلف از سوی شناور‌های رژیم اسرائیل در آب‌های سرزمینی لبنان در نزدیکی راس النقوره تا حداکثر فاصله ۴۶۲ متری ثبت شد.»

در این بیانیه با اشاره به اینکه تخلفات ذکر شده به اطلاع نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان رسانده شده و این موضوع در حال پیگیری است، آمده است:«برخی شناورهای اسرائیلی چندین گلوله به سمت منطقه دریایی مذکور شلیک کردند.»

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی برقرار کرد. این خط به صورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و قوای رژیم اسرائیل بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند، همین مساله نیز تنش‌هایی را در هر دو طرف این خط به وجود آورده است.

دبیر کل سازمان ملل متحدبه تازگی بار دیگر  از تشدید تنش بین لبنان و رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. دفتر «آتتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: «دبیر کل سازمان ملل از تشدید تنش مرزی بین اسرائیل و لبنان از جمله پرتاب راکت و حملات هوایی طرفین علیه همدیگر به شدت نگران است.»

دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری حداکثری طرفین و همکاری با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) برای پرهیز از هرگونه درگیری مجدد شده است.