جدال تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا در دالاس

بنابر درخواست فدراسیون کشتی آمریکا ، قرار است روز ۲۳ بهمن ماه مسابقه‌ای دوستانه بین دو تیم ایران و آمریکا در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار شود. پیش از این چندین بار اعلام شده که ترکیب تیم ملی ایران در جهانی نروژ به همراه محمدهادی ساروی قهرمان ۹۷ کیلوگرم جهان محتمل‌ترین نفرات اعزامی به این مسابقه دوستانه خواهند بود، اما چیزی که مسلم است، هنوز رسماً نفرات اعزامی به آمریکا از سوی کادرفنی تیم ملی اعلام نشده و همچنین قطعاً این ترکیب با تغییراتی مواجه خواهد شد.

در مسابقات جهانی اخیر در اسلو، تیم‌های آمریکا و ایران با کسب ۳ مدال طلا، به ترتیب مقام‌های دوم و سوم مسابقات تیمی را به خود اختصاص دادند و از آنجا که همواره فضای مسابقات کشتی در آمریکا همچون دیگر کشور‌های صاحب نام کشتی دنیا مثل روسیه، ترکیه و گرجستان حساسیت زا و سخت است جدال ایران و آمریکا در دالاس نیز می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد به طوری که سَوای مبارزات ۶ وزن نخست، دیدار نامداران کشتی جهان و المپیک یعنی حسن یزدانی، کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع با دیوید تیلور، جیدن کاکس، کایل اسنایدر و گیبل اسیتوسون به ترتیب در اوزان ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم حساسیت و جذابیت این دیدار دوستانه را به اوج خود می‌رساند.

بنابراین گزارش این مسابقه در زمین بیسبال گلوب لایف فیلد برگزار می‌شود، جایی که تیم‌های دانشجویی از ایالت‌های اوکلاهاما و آیووا که یکی از قوی‌ترین‌ها در مسابقات قهرمانی دانشگاه‌های ایالات متحده محسوب می‌شوند، بر روی تشک رقابت می‌کنند. ضمن اینکه بلیت فروشی این مبارزه نیز شروع شده است و انتظار می‌رود تمام ۲۷ هزار بلیت این دیدار به فروش برسد.

جدال تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا در دالاس

در همین راستا چندی پیش سایت فدراسیون کشتی آمریکا در گزارشی نوشت: «ایران یکی از قدرت‌های سنتی کشتی آزاد است که دارای قهرمانان متعدد جهانی و المپیکی است. رقابت دوستانه بین ایران و آمریکا به چند دهه قبل بر می‌گردد و آخرین باری که تیم ایران در آمریکا حضور داشت در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات جام جهانی لس آنجلس بود. تماشای مسابقات کشتی آمریکا و ایران به طور سنتی در هر دو کشور جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.»

همچنین پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی ایران که پس از بازی‌های توکیو به این سمت رسید نیز در اظهار نظری اعلام کرد: «تیم ملی ایران با قدرت تمام به دیدار آمریکا خواهد رفت.»

این گزارش می‌افزاید اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز سه شنبه ۷ دی ماه در محل خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار می‌شود و با توجه به معاف بودن مدال آوران رقابت‌های جهانی نروژ از حضور در مراحل اول و دوم چرخه‌ی انتخابی تیم ملی، اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به مدت ۱۰ روز با حضور علیرضا سرلک، محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع در اوزان ۵۷، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در خانه‌ی کشتی شهید صدرزاده برگزار می‌شود و از آنجا که امیرمحمد یزدانی (دارنده مدال نقره جهانی نروژ) قصد تغییر وزن دارد، به این اردو دعوت نشده است.