محرومیت مادام العمر برای تبانی

به گزارش افکار نیوز به نقل از ورزش سه،خبرگزاري فرانسه از ورشو، اين درحاليست که مسابقات فوتبال يورو ۲۰۱۲ در سايه ادعاهاي جديد در مورد شرط بندي هاي غيرقانوني در ايتاليا قرار گرفته است.

پلاتینی که قبلا کاپیتان تیم ملی فوتبال فرانسه بود چهارشنبه شب در نشست خبری در ورشو گفت: چنین بازیکنانی دیگر در مسابقات شرکت نخواهند کرد.

قرار است تیم ملی لهستان یکی از میزبانان این مسابقات در مسابقه افتتاحیه روز جمعه با تیم یونان در ورشو روبرو شود.

اخیرا ایتالیا با ادعاهای جدید در باره شرط بندی های غیرقانونی در مسابقات ملی روبرو شده که منجر به دستگیر شدن چند بازیکن ارشد از جمله ' ' استفانو ماریو ' ' کاپیتان تیم ' ' لاتزیو ' ' و حمله ماموران پلیس به اردوگاه آموزشی تیم ملی ایتالیا در حومه فلورانس شد.

پلاتینی که تیم سابقش یوونتوس از سری آ پس از بروز جنجال در سال ۲۰۰۶ تنزل کرد در باره مجازات همه طرف های مقصر آشکارا سخن گفت.

پلاتینی در باره نگرانی از بروز نژادپرستی در مسابقات یورو ۲۰۱۲ گفت: این مشکل منحصر به فوتبال نیست. احساسات ملی گرایی در سراسر جهان و به ویژه در اروپا در چند سال گذشته بطور فزاینده ای افزایش یافته است و این مساله در بسیاری از مسابقات دیده می شود.

وی افزود: مقصر دانستن اوکراین و لهستان برای نژادپرستی آسان است، اما همه کشورها با مشکل مشابهی روبرو هستند. ما تلاش های زیادی برای حل این مشکل کرده ایم اما این مشکل تنها مرتبط با فوتبال نیست، بلکه مشکلی اجتماعی است.

اخیرا ' ' ماریو بالوتلی ' ' مهاجم جوان تیم ایتالیا تهدیدکرد چنانچه از نظر نژادی مورد بدرفتاری قرار گیرد، از این مسابقات کناره گیری خواهد کرد.

اما پلاتینی با خودداری از اظهارنظر در باره حمایت یوفا از چنین واکنشی، تاکید کرد که این به داور مسابقه که از اختیار تعلیق موقت مسابقه برخوردار است، بستگی دارد.

پلاتینی همچنین از اظهارنظر در باره حمایت از تحریم رهبران اتحادیه اروپا از مسابقات یورو ۲۰۱۲ که قرار است در اوکراین و لهستان برگزار شود، به دلیل ادعای بدرفتاری با ' ' یولیا تیموشنکو ' ' رهبر مخالف دولت اوکراین خودداری کرد.

وی افزود: تصمیم گیری در این باره به آنها بستگی دارد. یوفا سازمانی سیاسی نیست، ما به سازماندهی رقابت ها و توسعه فوتبال در سراسر جهان می پردازیم.