فوتبال در کنار محیط زیست خواهد بود

شهاب الدین عزیزی خادم در راستای وظیفه اجتماعی فدراسیون فوتبال در کمک به حفاظت از محیط زیست ، در مراسم روز ملی هوای پاک حاضر شد. این مراسم به میزبانی سازمان حفاظت از محیط زیست و سخنرانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مرکز همایش های این سازمان واقع در پارک پردیسان برگزار شد.

شهاب الدین عزیزی خادم با حیاتی شمردن وظیفه حفاظت از محیط زیست حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد: خوشحال هستم که امروز این فرصت پیش آمد تا در جمع شما باشم. من از جایی می‌آییم که بلوط‌های زاگرس، دریاچه‌ گهر، سفیدکوه و چشمه‌هایش پناهگاه حیات وحش است، به طبیعت ایران علاقمندم و نگران آلودگی هوا، آب و خاک این سرزمین هستم . فدراسیون فوتبال در راستای مسئولیت اجتماعی خود حمایت از محیط زیست را وظیفه می‌داند. یکی از ستون‌های این فدراسیون «دانش» است و امروز عدم آگاهی از وضعیت محیط زیست طبیعی و انسانی رفتاری جاهلانه است. به همین دلیل دستور دادم تیمی از مدیران فدراسیون فوتبال برای مذاکره و تهیه یک تفاهم‌نامه اجرایی با متخصصان سازمان محیط زیست مذاکره کنند تا ان‌شالله از ظرفیت فوتبال برای بسط آگاهی نسبت به محیط زیست استفاده کنیم.

فوتبال در کنار محیط زیست خواهد بود

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما باور داریم که حمایت از محیط زیست وظیفه یک سازمان نیست، یک وظیفه ملی است. بازیکنان، کادر فنی و همه اهالی خانواده فوتبال حمایت از محیط زیست و محیط‌بانان را باور خود می‌داند و در این راستا از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم بود.

بخش بعدی صحبت‌های عزیزی خادم اشاره به محیط بانان بود و در این مورد گفت: به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال سلام گرم خانواده بزرگ فوتبال را به محیط بانان شجاع، شریف و زحمتکش ابلاغ میکنم که با نثار جان از سرمایه‌های زیستی کشور دفاع می‌کنند. ما شما را قهرمان می‌دانیم و فوتبال کنار قهرمان‌های وطن می‌ایستد. از اینکه فدراسیون فوتبال را «فدراسیون دوستدار محیط زیست» می‌دانید خوشحالم و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند اما به آن افتخار می‌کنیم. امیدوارم سایر فدراسیون‌ها هم به کمک سازمان محیط زیست بیایند تا با همکاری هم از مشکلات بکاهیم.

عزیزی خادم با اشاره به یوزپلنگ طراحی شده روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران، اضافه کرد: حفظ نماد یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال علیرغم برخی نقدها، یکی از تلاش‌های ما برای حفاظت از این گونه در معرض انقراض است. امیدواریم شرایط به سمتی برود که این گنجینه‌های ارزشمند طبیعی حفظ شوند. امیدوارم درصورت قطعی شدن سفر اینفانتینو به ایران و دیدار با رئیس جمهوری، بتوانیم بحث محیط ‌زیست را مطرح کنیم و به نتایج مطلوبی در این زمینه برسیم.

بخش پایانی صحبت‌های عزیزی خادم هم اینطور مطرح شد: از حمایت و همراهی خانواده محترم محیط زیست به ویژه دوست و برادر ارجمند جناب آقای دکتر سلاجقه سپاسگزارم و بهترین روزها را برای شما و خانواده‌هایتان آرزو می‌ کنم.