ساکت: انتظار و توقع بیشتری از بازیکنان داشتیم

محمدرضا ساکت در خصوص شکست سپاهان مقابل مس رفسنجان ، اظهار داشت: واقعیت این است که بازی مطلوبی نبود و محرم نویدکیا هم این را عنوان کرد. انتظار و توقع بیشتری از بازیکنان داشتیم. درست است که چند بازیکن ما غایب بودند اما بازیکنان شایسته دیگری داریم و انتظار داریم که آنها بهتر عمل کنند. باید با تعاملی که با مسئولان فنی تیم انجام می‌دهیم در مورد روند آتی تیم در لیگ و همچنین لیگ قهرمانان آسیا تدابیر مناسبی را اتخاذ و براساس آنها برنامه‌ریزی خوبی را انجام بدهیم.

ساکت تصریح کرد: سپاهان نیم‌فصل سخت و پر فراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشت. علی‌رغم اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل تیم از ماه‌ها قبل توسط هیأت مدیره و با رهبری محرم نویدکیا صورت گرفت و همچنین شروع خوبی هم در آغاز فصل داشتیم اما در ادامه شاهد نوساناتی بودیم که باعث شد عدم رضایت بازیکنان، کادر فنی و هواداران را در پی داشته باشد. 

وی افزود: به همین خاطر طبیعتاً می‌طلبد که در این روزها محرم نویدکیا و کادر فنی ارزیابی دقیق و همه‌جانبه‌ای از روند کار شامل بحث آنالیز، مسائل روحی روانی، تمرینات و آماده‌سازی تیم، برنامه‌های تاکتیکی و همچنین بدنسازی را داشته باشد. شاهد بودیم که برنامه‌ریزی و همت همه‌جانبه‌ای انجام شد اما اشکالاتی وجود داشت که مطمئناً باید هرچه زودتر مورد ارزیابی دقیق و بررسی همه‌جانبه قرار گیرد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت:‌ در این ارتباط ظرف چند روز آینده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. باشگاه و مدیریت همه کارها و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تیم پیش‌بینی کرده بود و نمود آن این بود که به عنوان اولین باشگاه مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را دریافت کردیم.

وی با اشاره به تلاش‌های کادر فنی سپاهان اظهار داشت: شاهد تلاش ویژه محرم نویدکیا و کادر فنی بودیم اما روال قانونی باشگاه با توجه به نتایج در این مواقع، اقدامات خاص و جرایمی است که در دو مرحله ثبت شده است. در مورد تیم جرائمی اعمال شد که حدود یک چهارم قراردادها را در برمی‌گیرد. روند نتیجه‌گیری احساسات پاک هواداران را جریحه‌دار کرد و به همین خاطر طبیعی است که همه اعضای تیم و باشگاه در تلاش هستند تا جبران مافات کنند. در جلساتی که این هفته خواهیم داشت این موضوع را پیش‌بینی کرده‌ایم.

ساکت: انتظار و توقع بیشتری از بازیکنان داشتیم

ساکت در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است قطع همکاری با محرم نویدکیا اعلام شود و باشگاه سپاهان به سراغ مربی خارجی بود، گفت: این حرف‌ها، شایعاتی بیش نیستند. چنین بحثی اصلاً در هیأت مدیره مطرح نشده و دیدگاهمان این است که در راستای اندیشه‌های محرم نویدکیا و کادر فنی تدابیر لازم را به کار بگیریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم به سراغ بازیکن خارجی می‌روند، عنوان کرد: در این مورد هنوز بحثی نشده و منتظر ارزیابی و جلسه ویژه با محرم نویدکیا و کادر فنی هستیم.

وی در خصوص اینکه انتقادهایی از مجامع هواداری به مربیان سپاهان و دستیاران نویدکیا مطرح شده و به همین خاطر آیا ممکن است کادر فنی تقویت شود، گفت: کسی که مسئولیت فنی تیم را برعهده دارد، این اختیار را دارد که کادرش را خودش انتخاب کند. اگر محرم نویدکیا نگاهی به تقویت و اصلاح در کادر فنی داشته باشد حتماً در جلسه مطرح و پیگیری می‌شود. اما تاکنون حرفی در این مورد نزده است.

ساکت در مورد مساله میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:‌ امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون‌های مختلف برای مسابقات ابلاغی داشته است. شرایطی که AFC گذاشته خاص و به نظرم حساب شده است. ما در مرحله اول انتظار داریم فدراسیون اعتراض کند. اینکه در غرب آسیا یک کشور میزبان همه گروه‌ها باشد زیبنده نیست. انتظار داریم فدراسیون به این مساله ورود کند و به سمت اعلام میزبانی برود. 

وی تصریح کرد: شاید در اصفهان امکان میزبانی از پنج گروه را نداشته باشیم اما می‌توانیم از دو گروه میزبانی کنیم. در خوزستان هم می‌توانند از دو گروه میزبانی کنند. از حسن کامرانی‌فر تشکر می‌کنم که در جلسه‌ای در مورد میزبانی ایران صحبت کرد که نکته قابل تأملی بود. از او ممنونیم که مذاکرات اولیه را با دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد اما شرایط فعلی مقداری نگران‌کننده است و می‌طلبد فدراسیون با سپاهان و فولاد تعامل کند و تدبیری در این مورد بیندیشیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص اینکه گفته می‌شود این باشگاه برای جذب بازیکن ولخرجی می‌کند و بریز و بپاش دارد، عنوان کرد: هر زمان که سپاهان اوج می‌گیرد این حرف‌ها شروع می‌شود. این حرف‌ها سنگ‌اندازی و فرافکنی بعضی باشگاه‌ها است که ابزار رسانه‌ای را در اختیار دارند و همیشه برای فرافکنی این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. یک روز از مس رفسنجان صحبت می‌کنند، یک روز گل‌گهر را می‌گویند، یک روز به فولاد خوزستان گیر می‌دهند و یک روز به سپاهان! در حالیکه هرکس براساس ظرفیتش فعالیت می‌کند و تدبیر اقتصادی دارد.

وی افزود: هیچکس از وضعیت مالی هیچ باشگاهی خبر ندارد اما سایت‌هایی هستند که ارزیابی خوبی از این مساله دارند. هر موقع سپاهان در جمع مدعیان قرار می‌گیرد این حرف‌ها شروع می‌شوند. بعد که افول می‌کند، سکوت می‌کنند. این‌ها ابزار سوخته دهه هشتاد هستند و چون در این دو سال سپاهان اوج گرفته این الگوها دوباره شروع شده‌اند.