موثرترین بازیکن استقلال رفت

هافبک ۲۵ ساله فرانسوی تیم استقلال که در مهرماه سال جاری پس از جدایی از باشگاه وایله دانمارک به تهران و تیم استقلال آمد در ابتدا با واکنش های منفی از سوی رسانه‌ها مواجه شد. او که در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ عملکرد نسبتاً ضعیفی در باشگاه وایله دانمارک از خود بر جای گذاشته بود انتقاداتی را متوجه کادر فنی استقلال و فرهاد مجیدی کرد که چرا چنین فوتبالیستی را انتخاب و به استقلال آورده‌اند.

مدافعی که مهاجم شد

در اواخر مهر ماه سال جاری وقتی کوین یامگا وارد تهران شد خیلی‌ها او را جایگزین احمد موسوی، مدافع راست استقلال می‌دانستند که فرهاد مجیدی اعتقادی به بازی‌اش نداشت. اما وقتی استقلال در فولادشهر اصفهان مقابل ذوب آهن به میدان رفت سرمربی جوان استقلال با یک سورپرایز پیش بینی نشده کوین یامگا را از ابتدای بازی در پیکان خط حمله تیمش به میدان فرستاد. سورپرایزی که مهدی تارتار و خط دفاعی منسجم تیمش را هم به شدت تحت تاثیر قرار داد. کوین یامگا با قدرت بدنی بالا، قدرت حمل توپ و دقت بالا در زدن ضربه درون چارچوب توانست در یکی از مهمترین هفته های دور رفت (که معمولاً استقلال در فصل های گذشته نتایج ضعیفی در ابتدای لیگ می‌گرفت) با زدن دو گل شرایط مطلوبی را هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ امتیازی برای استقلال و فرهاد مجیدی به وجود بیاورد.

 

عصای دست فرهاد مجیدی

کوین یامگا پس از بازی اول خود برای استقلال به یکباره نظرها را نسبت به خودش تغییر داد و سپس  با حضور در ترکیب ثابت استقلال در ۱۳ دیدار دور رفت ثابت کرد هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ فنی بازیکنی قابل اعتماد برای کادرفنی محسوب می‌شود. او در هفته‌های ابتدایی به عنوان مهاجم یا وینگر راست برای استقلال بازی می‌کرد اما از هفته هشتم به بعد (که وریا غفوری به دلیل پارگی همسترینگ - در دیدار هفته هفتم روبروی صنعت نفت آبادان - دیگر نتوانست استقلال را همراهی کند) چند متر عقب تر آمد تا در پست هافبک راست برای آبی پوشان به میدان برود. او گرچه سرعت و قدرت نفوذ وریا در جناح راست را نداشت اما با تقویت قوای دفاعی استقلال در برگشت ها موجب شد استقلال در نیم فصل اول کمترین گل خورده را به خود اختصاص داده و البته شکست ناپذیری این تیم را تضمین کرد.

مشکل بزرگ استقلال را از بین برد

یکی دیگر از نقاط بارز کوین یامگا در استقلال پنالتی های مطمئن او برای تیمی بود که  همه سال‌های اخیر هرگز یک پنالتی زن مطمئن نداشت. کوین یامگا اولین پنالتی‌اش را در دیدار مقابل فجر سپاسی به ثمر رساند تا استقلال از یک شکست بیرون از خانه نجات پیدا کند. او در دیدار مقابل آلومینیوم اراک دومین پنالتی‌اش را به ثمر رساند تا استقلال نه تنها به یکی از رقبای سرسخت برای صدرنشینی نبازد بلکه یک امتیاز دیگر بیرون از خانه را از آن خود کند. کوین یامگا در بازی مقابل مس رفسنجان نیز توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت و دو پنالتی در یک بازی را برای آبی‌پوشان به ثمر رساند تا استقلال ۳ بر ۲ در یک دیدار پرگل حریف قدرتمندش را شکست بدهد. تیمی که در هفته ابتدایی دور برگشت سپاهان را مغلوب کرد.

موثرترین بازیکن استقلال رفت

یک سوم گلهای استقلال را زد

کوین یامگا در این مدت مقابل نفت مسجد سلیمان نیز گلزنی کرد تا مجموعاً هفت گل برای استقلال به ثمر رسانده باشد. استقلال در دور رفت ۲۴ گل زد که تقریباً کمتر از یک سوم گل‌هایش را مدیون همین بازیکن است چون کوین یامگا در خلق موقعیت و گلسازی هم موثرترین بازیکن استقلال بود و توانست سه پاس گل در دور رفت برای هم تیمی‌هایش ارسال کند و یک پنالتی هم برای استقلال بگیرد تا تبدیل به موثرترین بازیکن استقلال در دور رفت شود.

خداحافظی موقت

این بازیکن در بازی آخر مقابل نفت مسجدسلیمان چهارمین کارت زرد این فصلش را گرفت تا اولین دیدار دور برگشت و بازی ماقبل تعطیلات استقلال را از دست بدهد که البته با استفاده از همین فرصت و برای سپری کردن تعطیلاتی موقت، عازم فرانسه شده و چند روزی کنار خانواده‌اش باشد.

پول قراردادش را حلال کرد

کوین یامگا با قراردادی ۳۰۰ هزار دلاری به استقلال پیوسته که طبق اعلام قبلی در رسانه ها ظاهراً تاکنون چیزی بیش از ۱۰۰ هزار دلار از این مبلغ را دریافت کرده است. پولی که قطعاً مسئولان باشگاه استقلال از پرداختش رضایت کامل را دارند و به قول گزارشگر معروف این مبلغ را از نان پدر و شیر مادر برایش حلال تر می‌دانند.