بازماندن هندبال ایران از صعود به فینال

تیم ملی هندبال کشورمان در هفتمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ساعت 16:30 در سالن گرین‌هال شهر دمام عربستان مقابل قطر قرار گرفت.

این مسابقه که برای تعیین تیم صعود کننده به فینال این دوره از رقابت‌ها بود در نهایت با نتیجه 34 بر 19 به سود قطر خاتمه پیدا کرد. نیمه نخست این مسابقه هم با نتیجه 20 بر 10 به سود قطر تمام شد.

در ترکیب تیم ملی قطر 2 کوبایی، 3 تونسی، 2 بوسنیایی و یک مصری حضور داشتند. قطر 16 بار در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور داشت که در 4 دوره اخیر مقام نخست این رقابت‌ها را با اقتدار از آن خود کرده است.

بازماندن هندبال ایران از صعود به فینال

آنها همچنین 9 بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشته‌اند که بهترین نتیجه کسب شده توسط قطری‌ها به سال 2015 میلادی بازمی‌گردد که قطر نایب قهرمان جهان شد.  قطری‌ها در المپیک 2016 ریو نیز حضور داشتند که در آنجا مقام هشتم را به دست آوردند.

تاکنون تیم‌های ملی هندبال ایران، قطر، بحرین و عربستان حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را قطعی کرده‌اند و فردا هم برنده دیدار تیم‌های عراق و کره‌جنوبی این شانس را خواهد داشت تا پنجمین نماینده هندبال آسیا در مسابقات قهرمانی جهان باشد.