حمله تند و جالب داریوش مصطفوی به کی روش

داریوش مصطفوی که این روزها از نزدیکان عزیزی خادم است و به شدت هم از عملکرد او دفاع می کند، مقارن با صعود تیم ملی به جام جهانی ، بار دیگر به کارلوس کی روش حمله کرد. بخش هایی از مصاحبه رئیس اسبق فدراسیون فوتبال را در زیر می خوانید:

صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را تبریک می‌گویم. تیم ملی زمانی به فدراسیون فوتبال تحویل داده شد که هیچ کس به اندازه پنج درصد هم امید صعود به جام جهانی نداشت. از عراق و بحرین شکست خورده بودیم و اوضاعی «فَشَل» به فدراسیون رسید. این فدراسیون میان بازیکنان همبستگی به وجود آورد و بزرگترین کار را کرد. تیم ملی چیزی نداشت و مردی بی‌ادعا (اسکوچیچ) آوردند که دیدیم باشگاه‌های داخلی با او چه کرده بودند.

*تیم ملی با این مربی در ۱۴ بازی، ۱۳ پیروزی به دست آورده است. این آمار کجای تاریخ فوتبال رقم خورده است؟ کی‌روش ۱۶ میلیون دلار پول گرفت و نه تنها یک جام کوچک، بلکه یک پیت حلبی هم برای مملکت نیاورد. اسکوچیچ با دست خالی و یک‌هزارم هزینه کی‌روش کار می‌کند و تیم ملی را به این عظمت رساند. متأسفانه در این موضوع هم کنار یکدیگر نیستیم.

*اسکوچیچ باید برای جام جهانی در تیم ملی بماند. زمانی که یک ساختمان تکمیل شده و فقط یک پریز مانده تا برق را روشن کنید، کدام بی‌انصافی اجازه نصب پریز را نمی‌دهد؟ می‌بینم که فدراسیون کارهای لازم را انجام می‌دهد تا اسکوچیچ در تیم ملی بماند. یک مربی کم‌هزینه آمده، اما شکرگزار نیستیم و شاید معتقدیم باید ۲۰ میلیون دلار (برای جذب مربی) پرداخت کنیم.

حمله تند و جالب داریوش مصطفوی به کی روش

*والله، بالله، تالله کاری با مدیران فدراسیون ندارم، اما این مدیریت دانش‌بنیان می‌تواند جوابگوی فوتبال در قرن ۲۱ باشد. مدیریت ما در قرن ۲۰ بود که پاسخ مردم را به نحوی دادیم. امروزه نمی‌توان با آن پول‌ها زندگی کرد و عمده گرفتاری فدراسیون فوتبال مربوط به هزینه‌هاست. فدراسیون پول بلیت رفت و برگشت ندارد و دولت باید کمک کند. ما ۱۸ تیم ملی در رده آسیایی و جهانی داریم که خرج دارند. هر که طاووس خواهد، جور هندوستان کشد.

*درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا باید بگویم آنها خودشان حذف شدند و کسی حذف‌شان نکرد. الان پرسپولیس ۳۶ و استقلال ۳۵ ایراد دارند و حذف از آسیا تقصیر مدیران دو باشگاه است. مدیران فعلی باشگاه‌ها تقصیر ندارند؛ بلکه مشکلات از ۲۰ یا ۳۰ سال قبل پابرجا مانده است. تاکنون گزارشی نشده که آجورلو و درویش کاری کرده یا نکرده‌اند و آنها نباید در باد مسائل بخوابند. گل‌گهر حداقلِ ایراد را داشت. مدیران دو باشگاه فقط به فکر نتیجه لیگ یا حفظ پُست خود نباشند؛ وگرنه سال آینده هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند.