اوبامیانگ مهاجم مناسبی برای بارسا نیست

ژاوی از زمان حضورش روی نیمکت بارسا به دنبال تقویت خط حمله این تیم بوده که این فصل بسیار آسیب پذیر نشان داده است.

مصدومیت ممفیس دیپای و آنسو فاتی و همچنین خداحافظی سرخیو آگوئرو از دنیای فوتبال به دلیل مشکلات قلبی باعث شد که شرایط برای این تیم در خط حمله بسیار دشوار شود.

آنها در ابتدای ماه ژانویه موفق شدند فران تورس را در این پست از منچسترسیتی به خدمت بگیرند اما ژاوی همچنان به دنبال جذب بازیکنان بیشتری بود تا شرایط را در دیدارهای فشرده و دشوار پیش رو بهبود ببخشد.

این مربی از مدیران باشگاه بارسلونا خواسته بود که در فرصت کم باقی مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات هرچه زودتر برای جذب یک مهاجم اقدام کنند و در نهایت پیر امریک اوبامیانگ به باشگاه کاتالان ملحق شود.

ستاره گابنی آرسنال یک دقیقه به پایان مهلت انتقاللات زمستانی با توپچی ها فسخ کرد و توانست با بارسا قرارداد ببندد. انتقالی که هنوز رسمی شده ولی باید آن را قطعی دانست ولی اوباماینگ همان مهاجمی است که زاوی می خواست؟

اوبامیانگ مهاجم مناسبی برای بارسا نیست

انتشار مصاحبه می 2020 ژاوی با نشریه مترو نشان می دهد که او حداقل در آن مقطع اعتقاد داشت که اوبامیانگ بازیکنی مناسب با سبک بارسا نیست. در مقطعی که بارسای تحت هدایت کیکه ستین با مشکلات زیادی مواجه بود و گفته می شد از بین سادیو مانه و اوبامیانگ یکی را جذب خواهد کرد.

ژاوی در مقایسه بین مانه و اوبامیانگ گفته بود:« به مانه و اوبامیانگ اگر فضا بدهید، شما را نابود خواهند کرد ولی بارسا بیشتر به مهاجمی نیاز دارد که بتواند در فضاهای بسته به خوبی حرکت کند. معتقدم مانه سریع تر خود را با فلسفه و سبک بارسا وفق خواهد داد. او مرا به یاد اتوئو می اندازد و نیز شبیه لوئیس سوارز بازی می کند.»