روزی از نفت می‌روم که مرا نخواهند

کاپیتان نفت درباره شرایط این تیم بعد از دیدار تدارکاتی مقابل مس رفسنجان گفت: بازی خوبی با مس رفسنجان داشتیم. ما همانند ابتدای فصل چند روز دیرتر از دیگر تیم‌ها کار آماده سازی را شروع کردیم. در آبادان هم تیمی نبود که بخواهیم بازی دوستانه برگزار کنیم به خاطر این مجبور شدیم در تهران برای این دیدار حاضر شویم. امیدوارم کادرفنی خواسته خود را در این بازی به دست آورده باشد و آماده نیم فصل دوم شویم.

طالب ریکانی درباره عملکردش به عنوان کاپیتان این تیم برای جلوگیری از حواشی اینطور توضیح داد: من که کاری نکردم و بازیکنان احترام گذاشتند و دست شان را می بوسم که در آن شرایط احترام گذاشتند و کمک کردند. تیمی که پول نداشته باشد احترام و حرمتش از بین می رود ولی ما اینقدر بازیکنان بزرگی در تیم داشتیم و جوانان ما اینقدر فهمیده بودند که توانستیم به خوبی از این شرایط خارج شویم. مشکلات مالی که از چندین فصل قبل داشتیم اما الان شرایط خیلی عوض شده. قبلا 4-5 هفته ابتدایی مشکل داشتیم اما اینبار تا هفته پانزدهم مشکل مالی داشتیم. بچه ها به جایی رسیدند که حتی نمی توانستند خانه بروند و در روی خانواده  نگاه کنند. واقعا سخت است که فوتبالیست شش ماه پولی نگرفته باشد. بچه ها همت کردند و در بدترین شرایط بازی ذوب آهن را بردیم. هر کاری می کنیم برای هواداران است. من از بچگی اینجا بودم و واقعا آنها تنها هم و غم شان این تیم است و ما فقط برای دل هواداران می جنگیم.

روزی از نفت می‌روم که مرا نخواهند

کاپیتان نفت درباره پیشنهاداتی که برای جدایی داشت گفت: پیشنهاد داشتم اما همیشه دوست داشتم در شهر خودم بازی کنم. از مدرسه فوتبال تا به امروز در این تیم بودم و با تمام وجود برای تیم شهرم می جنگم. حتی به شوخی به بچه ها گفتم که با تیم امیدمان به جام حذفی می روم تا یک قهرمانی برای آبادان بیاوریم. چون واقعا یک قهرمانی این تیم کم دارد. هیچ وقت به جدایی فکر نکردم. دو بار به اجبار از این تیم جدا شدم و راهی استقلال خوزستان و سپاهان شدم. اما همیشه منتظر زنگ نفت آبادان بودم و قلبا این تیم را دوست دارم چرا که خانه ام است تا زمانی که من را نخواهند. 

ریکانی درباره استوری گلایه آمیزی که منتشر کرده بود نیز اینطور توضیح داد: آن استوری در اینستاگرامم به خاطر فشاری بود که به بچه های تیم، کادرفنی و مجموعه آمده بود. من به خاطر این فشارها استوری گذاشتم و نمی خواستم به جایی بروم و فقط خواستم کمکی به تیم کمک کنم که اگر من بروم و مشکل حل می شود انجام دهند. این کار را به خاطر تیمم انجام دادم.