تسلط امیر عابدزاده به زبان اسپانیایی در نشست خبری امروز

امیر عابدزاده گلر ایرانی پونرفرادینا امروز برای اولین بار در یک نشست خبری در اسپانیا حاضر شد و به زبان اسپانیایی که روی آن تسلط خوبی هم داشت پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

در کنار امیر مدیر باشگاه نیز حضور داشت که در ابتدا ضمن تمجید از امیر و عملکرد خوب و حرفه ای او گفت که حالا به اسپانیایی هم مسلط شده و می تواند به راحتی در نشست ها حاضر شود.

امیر در پاسخ به سوالی در مورد کیفیت لیگ دو اسپانیا گفت:« اینجا تیم های باکیفیتی حضور دارند و تیم های زیادی هستند که توانایی صعود به لالیگا را دارند. من هم به شخصه خوشحالم که در این لیگ بازی می کنم.»

چطور شد که پیشنهاد پونفرادینا را قبول کردی:« وقتی تابستان قراردادم با باشگاه قبلی به اتمام رسید، پیشنهادات زیادی داشتم. از لیگ پرتغال هم پیشنهادتی رسید ولی پیشنهاد پونفرادینا برایم جذاب بود و می خواستم بازی در اسپانیا را تجربه کنم.

پس از 5 سال بازی در پرتغال، خیلی دوست داشتم در اسپانیا بازی کنم و از میان پیشنهاداتی که داشتم ترجیح دادم به پونفرادنیا بیایم. همیشه رویای بازی در اسپانیا را داشتم.»

پونفرادینا شانس صعود به لالیگا را دارد؟« بله، فکر می کنم اینطور باشد. تیم خوب و متحدی داریم با بازیکنانی باانگیزه و باکیفیت. فکر می کنم اینها فاکتورهای مناسبی برای امیدواری باشند.»

زندگی جدید در منطقه ال بیرسو:« خیلی راضی هستم و به خصوص از طبیعت اینجا و آرامشش لذت می برم. اینجا کوه و جنگل و هر چیزی که دوست دارم فراهم است. همچنین مردمی خوب که حامی من و تیم هستند. تا اینجا که تجربه لذتبخشی بوده است.»

شنیده ایم که پیراهن های زیادی را از تو به عنوان هدیه می خواهند، پیراهنی برایت باقیمانده؟:« به این مساله افتخار می کنم. اینجا هواداران مرا دوست دارند و برای تیم هم یار شماره 12 هستند. از اینکه پیراهنم را می خواهند، خوشحالم و هدیه ای است از جانب من برای آنها.»

آرامش و تمرکز:« روزی که با باشگاه قرارداد بستم، درخواست داشتم تا برای من منزلی دور از مرکز شهر و در طبیعت تهیه کنند. شخصیتم به گونه ای است که دوست دارم در آرامش و به دور از هیاهو تمام تمرکزم را روی فوتبال بگذارم و طبیعت اینجا هم واقعا آرامش بخش است. البته همسایه ها نیز مرا به خوبی می شناسند و برایم هدایایی مثل میوه و ...هم می آورند.»

تبریک برای صعود به جام جهانی، اهمیت بازی در تیم ملی:« برای هر بازیکنی افتخار است که برای کشورش باز کند. توصیفی برای حسم پس از صعود به جام جهانی ندارم. خوشحالی مردم کشورم برایم از همه چیز مهمتر بود.»

تصاویر خوشحالی ات در آغوش پدر را دیدیم. داشتن یک پدر فوتبالیست و پرافتخار چه مزیتی دارد؟:« پدرم همیشه برایم الگو بوده است و به من کمک فراوانی کرده و از او بسیار یاد گرفته ام. قدردان پدرم هستم.»

تسلط امیر عابدزاده به زبان اسپانیایی در نشست خبری امروز

دو بازی تشریفاتی باقیمانده برای ایران، به اردوی تیم ملی خواهی رفت یا در پونفرادینا خواهی ماند؟:« فیفا دی در هفته پایانی مارس است و هنوز زمان زیادی برای تصمیم گیری مانده. باید با باشگاه صحبت کرده و یک تصمیم منطقی بگیریم.»

از فصلی که داشتی راضی هستی؟:« شخصا و برای تیم هم فصل خوبی بوده است. سخت کار کرده ایم و خودم و همه هم تیمی هایم تمرکزمان حداکثری بوده است. می خواهم به تیم برای اهدافش کمک کنم.»

اهمیت پیروزی در بازی خانگی بعدی:« بله، همه بازی ها اهمیت بالایی دارد و پس از چند بازی ناکامی در پیروزی خانگی، باید سه امتیاز با بگیریم.»

پیشنهاد زمستانی هم داشتی؟:« گفتم که تمرکزم روی بازی های تیم است و در مورد انتقالات همه چیز را به مدیر برنامه هایم سپرده بودم. باشگاه هایی به من علاقه نشان دادند ولی تمرکزم روی پونفراداینا بود و خواهد بود. اینجا تیمی متحد و دوست در بیرون و داخل زمین هستیم.»

کلاس اسپانیایی رفتی؟:« همیشه دوست داشتم اسپانیایی یاد بگیرم و بله، اینجا کلاس هم رفتم.»