به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، مسابقات والیبال انتخابی المپیک در منطقه ژاپن پس از یک روز تعطیلی که به منظور استراحت تیم‏ها پس از سه روز رقابت متوالی لحاظ شده بود، امروز شنبه با برگزاری چهار دیدار دیگر پیگیری شد که طی آن سرنوشت قهرمانی و یکی از سهمیه‏های المپیکی این رقابت‏ها مشخص شد و در مقابل سرنوشت چهار تیم دیگر برای تصاحب دومین سهمیه المپیکی به یکدیگر گره خورد.

در آغاز دیدارهای امروز، صربستان که تا پیش از این جز واگذاری یک گیم هیچ باخت دیگری را متحمل نشده بود، در مقابل ایران هم به یک پیروزی قاطع دست یافت و با مجموع ۱۸ امتیاز از ۶ دیدار قهرمانی خود در میان هفت تیم دیگر را مسجل کرد و به یکی از دو سهمیه المپیکی این رقابت‏ها که سهم تیم قهرمان بود، دست یافت.

در جریان این دیدار عملکرد بهتر صرب‎ها در سرویس و دریافت‏های اول، دفاع ایران را که تا پیش از این عنوان بهترین را دراختیار داشت متزلزل کرد و در نهایت منجر به شکست شاگردان ولاسکو و بلاتکلیفی آنها تا پایان دیدارهای روز پایانی شد چون نتایج دیگر دیدارهای امروز هم به گونه‏ای رقم خورد که سه تیم به اندازه ایران و حتی بیشتر برای المپیکی شدن در آخرین روز مسابقات شانس و امید دارند.

چین و ونزوئلا دومین دیدار امروز را برگزار کردند که طی آن چینی‏ها با وجود از دست دادن یک گیم صاحب برتری شدند و مجموعه امتیازات خود را به ۱۱ رساندند؛ یعنی امتیازی مشابه امتیازات ایران واینگونه چین رقیبی غیرمستقیم برای ایران در آخرین روز مسابقات شد.

در دیگر دیدار امروز هم که نتیجه آن برای تیم ایران اهمیت زیادی داشت، استرالیا کر‏ ای‏ها را از پیش رو برداشت و با یک امتیاز بیشتر نسبت به کشورمان، به رده دوم جدول رده‏بندی صعود کرد. این در حالی است که شکست استرالیایی‏ها در این بازی می‏توانست شرایط را برای المپیکی شدن ایران بیشتر از پیش فراهم کند اما این اتفاق هم نیفتاد تا بلاتکلیفی ایران پررنگ‌تر شود.

ژاپن و ونزوئلا هم برگزارکننده آخرین دیدار نهمین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک بودند که طی آن بازیکنان تیم میزبان صاحب برتری و سه امتیاز کامل شدند و این هم نتیجه‏ای بود برخلاف میل ایران، چون با رقم خوردن این نتیجه ژاپن با امتیازی مشابه ایران و چین یک رده پائین‏تر از تیم کشورمان قرار گرفت.

در هر صورت هرچه نتایج دیدارهای روز هفتم مسابقات والیبال گزینشی المپیک به واسطه پیروزی تیم ملی ایران مقابل ونزوئلا و پیروزی کره جنوبی و شکست استرالیا به کام ایران تمام شد، نتایج دیدارهای امروز برخلاف میل والیبال کشورمان بود چون فقط باعثکورتر شدن گره سرنوشت‏مان برای المپیکی شدن، شد. نتایج دیدارهای برگزار شده در روز نهم مسابقات گزینشی المپیک به شرح زیر است:

* ایران صفر - صربستان ۳
* ونزوئلا یک - چین ۳
* استرالیا ۳ - کره جنوبی یک
* ژاپن ۳ - پورترویکو یک

با رقم خوردن این نتایج پس از صربستان که صدرنشینی و قهرمانی اش قطعی است، تیم استرالیا با ۱۲ امتیاز دوم شد و تیم‎های ایران، ژاپن و چین هم با امتیاز مشابه ۱۱ به ترتیب در رده‏های سوم تا پنجم جدول ردهبندی ایستادند. جدول ردهبندی هشت تیم شرکت کننده در مسابقات گزینشی المپیک به شرح زیر است:

۱ - صربستان(۶ برد، بدون باخت، ۱۸ امتیاز)
۲ - استرالیا(۴ برد، ۲ باخت، ۱۲ امتیاز)
۳ - ایران(۴ برد، ۲ باخت، ۱۱ امتیاز)
۴ - ژاپن(۴ برد؛ ۲ باخت، ۱۱ امتیاز)
۵ - چین(۴ برد، ۲ باخت، ۱۱ امتیاز)
۶ - کره جنوبی(۲ برد، ۴ باخت، ۶ امتیاز)
۷ - ونزوئلا(یک برد، ۵ باخت، ۳ امتیاز)
۸ - پورتوریکو(۶ باخت، بدون برد، بدون امتیاز)

بر این اساس از مجموع دیدارهایی که در روز پایانی مسابقات والیبال انتخابی المپیک برگزار می‏شود، دیدار استرالیا و چین اهمیت زیادی برای ایران دارد. این دیدار پیش از دیدار تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن برگزار خواهد شد و درصورتیکه در پایان آن استرالیا صاحب پیروزی سه بر صفر یا سه بر یک شود، المپیکی خواهد شد و ایران حتی با پیروزی قاطع برابر ژاپن هم شانسی برای المپیکی شدن ندارد. بنابراین تنها پیروزی چین با هر نتیجه ای - حتی ۳ بر ۲ - است که می‏تواند ایران را به المپیکی شدن امیدوار نگه دارد. پس امید والیبال ایران به عملکرد خوب بازیکنان چین برابر استرالیاست. برنامه دیدارهای روز پایانی مسابقات والیبال انتخابی المپیک در توکیو ژاپن به شرح زیر است:(ساعت بازی تیم ملی ایران به وقت ایران است)

یکشنبه ۲۱ خردادماه
* صربستان - ونزوئلا
* چین - استرالیا
* کره جنوبی - پرتوریکو
* ژاپن - ایران (ساعت ۱۴:۳۵)