زمین امان بازیکنان را برید

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از بازی مقابل فجرسپاسی ، عنوان کرد: در مورد مسائل فنی به هیچ عنوان نمی‌توانم صحبت کنم، نمی‌توانم بگویم از نتیجه بازی راضی هستم یا خیر، چون کیفیت زمین آنقدر بد بود که حتی در دوران بازیگری‌ام چنین زمینی ندیده بودم و تجربه نکرده بودم. حتی وقتی سال‌های نوجوانی و جوانی‌ام را‌‌‌‌‌‌‌‌ مرور می‌کنم چنین زمینی ندیده بودم. فقط می‌توانم خداوند را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان افزود: اگر رضا جبیره فردا تست شود و سلامتی‌اش کامل باشد، خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر می‌کنم، بازی نکته فنی ندارم چون 80 درصد از بازی در ارتفاع بود و تقریبا می‌توان گفت بازیکنان فجر قلق زمین را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانستند و حتی می‌توانستند دقایقی بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ روی زمین بیاورند، اما دو تیم نتوانستند خیلی به دروازه‌ها نزدیک شوند، چون زمین امان بازیکنان را‌‌‌‌‌‌‌‌ برید. حتی دیشب از مسئول شهر شنیدم غلام پیروانی خواسته‌ای از وزیر داشته که این زمین درست شود، گویا مصوبه‌ای وجود دارد که قرار است با هزینه 4 میلیاردی این زمین را‌‌‌‌‌‌‌‌ درست کنند. وقتی آدم به شیراز می‌آید لذت می‌برد و این اتفاق برای فوتبال شیراز حیف است. من از شیرازی‌ها تشکر می‌کنم که نهایت میهمان نوازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند، دستبوس آنها هستم. آنقدر با ما خوب رفتار کردند که لیاقتشان این زمین نیست.

منصوریان در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: تیم کلانتری تیمی است که سعی می‌کرد فوتبال بازی کند، امیدوارم این زمین درست شود، همین قدر که سالم از اینجا می‌رویم باید خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر کنیم، اگر جبیره و یزداندوست فردا در تست پزشکی سالم باشند، هردو تیم باید خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر کنند. در تمام لحظات بازی 8 بار سرها بهم برخورد کرد. فکر می‌کنم 11 بار قلم به قلم شدند. اگر زمین خوب باشد لازم نیست تیم‌های ما به ارتفاع بروند. هفته پیش در بازی با تراکتور بیش از 90 درصد ضربه‌های ما مثبت بود، اما امروز حیف شد، هیچ بازیکنی نمی‌توانست بازی کند.

زمین امان بازیکنان را برید

وی در پاسخ به این سؤال که شما به زبان عربی مسلط هستید، گفت: من به یادگیری زبان‌های مختلف علاقه دارم، کلا من دو هنر دارم؛ زمان بازیگری‌ام که فوتبال بازی می‌کردم و مربیگری که البته شما و دوستان باید نظر بدهید و هنر دوم من هم این است که می‌توانم زبان را‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب یاد بگیرم. در حال حاضر در آبادان مشغول یادگیری هستم که دو معلم دارم، شما هر زبانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ یاد می‌گیرید، به یک زندگی جدید مسلط می‌شوید. زبان شیرینی است که می‌تواند ارتباط بین من و بازیکنان باشد. کلمات بهم نزدیک است و من اشتباهاتی دارم اما همه سعی می‌کنند مرا درک کنند و من هم کم کم عربی صحبت کنم.

سرمربی تیم نفت آبادان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه تیم شما دو بازی اول را‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب شروع نکرد اما در ادامه در 8 بازی روند خوبی داشت، در بازی امروز در فاز حمله و انتقال توپ خوب نبودید، یادآور شد: نمی‌توانستیم خوب باشیم آن هم به خاطر زمین. چون ما روی زمین بازی می‌کنیم. هفته گذشته بازی سرعتی داشتیم که تمام منافذ را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بستیم، آنقدر تراکتور را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت فشار گذاشتیم که توانستیم دقیقه 90 گل بزنیم. اکثر بازیکنان من احساس لمس توپ بالایی دارند. آبادان هم شهری است که همه بازیکنانش ضربه توپ خوبی دارند و می‌توانند آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ زود به تیم انتقال دهند، اما امروز خط دفاع و هافبک فجر تقریبا کم اشتباه فوتبال بازی کردند.

منصوریان ادامه داد: ای کاش در زمین خوب بازی می‌کردیم، همین بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ما در دور رفت با کیفیت بالایی ارائه کردیم. با اینکه من کرونا داشتم نگاه می‌کردم و می‌دیدم همه بازی می‌کردند. اما در بازی امروز کیفیت فنی پایین بود، از مسئولان می‌خواهم به استان فارس کمک کنند. این زمین نیاز به چمن رولی دارد. نیاز به زیرسازی دارد. آرزو می‌کنم سهمیه استان فارس حفظ شود. برق که از بین رفت، حیف شد اما امیدوارم فجر بماند. استارت تیم فجر زمانی بود که من و خرمگاه سال 71-70 زدیم و این تیم بعدها به شیراز انتقال پیدا کرد. با توجه به اینکه سرباز سپاه بودم، می‌‌گویم که این تیم نیاز به کمک دارد، اگر کمک نکنند نه کلانتری و نه هیچ مربی دیگری نمی‌تواند کمک کند، داخل زمین باید ببینیم آیا بازیکن از نظر روحی و مسائل مالی تامین هست یا خیر. اگر نه، آسیب‌می‌خورد. امیدوارم فجر بجنگد و سهمیه استان فارس را‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کند.

وی در ادامه نشست خبری درباره وضعیت طالب ریکانی اظهار داشت: ما فکر می‌کردیم اخراج شده، خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر می‌کنیم او در بازی امروز نبود. چک کردیم دیدیم طالب به صورت زیرپوستی 4 کارت گرفته است و کسی متوجه نشده است. شاید باید عباس بوعذار را‌‌‌‌‌‌‌‌ دقیقه 20 به زمین می‌آوردند، اما هنر او زمانی مشخص می‌شود که زمین صاف باشد. مواظب بودم او در این بازی آسیب‌ نبیند. خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر طالب را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشتیم چون او امروز قطعا آسیب می‌دید.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در مورد مشکلات اقتصادی گفت: ما 30 درصد پول گرفتیم.