بهترین بازیکن دنیا از نگاه ژاوی

در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌و‌پنجم لالیگای اسپانیا ، امشب از ساعت 18:45 به‌وقت تهران، تیم‌‌ فوتبال والنسیا در ورزشگاه مستایا میزبان بارسلونا بود که این بازی با برتری پرگل و قاطع بارسایی‌ها با نتیجه 4 بر یک خاتمه یافت.

در این مسابقه پی‌یر امریک اوبامیانگ مهاجم گابنی جدید تیم فوتبال بارسلونا که در ماه ژانویه به آبی‌و‌آناری‌ها ملحق شد، گل‌های اول و سوم این تیم را در دقایق 23 و 38 به ثمر رساند. مابین گل‌های او، فرنکی دی‌یونگ در دقیقه 32 گل دوم بارسایی‌ها را به نام خود ثبت کرد. کارلوس سولر در دقیقه 53 یکی از گل‌های خورده را برای والنسیا جبران کرد اما بارسلونا با گلی که پدری در دقیقه 63 به ثمر رساند دوباره اختلاف را به سه گل افزایش داد و خیالش را از بابت کسب پیروزی آسوده کرد.

بهترین بازیکن دنیا از نگاه ژاوی

بارسلونا با کسب یازدهمین پیروزی‌اش در این فصل لالیگا، 42 امتیازی شد و به لطف کسب نتیجه بهتر در بازی رودررو با اتلتیکومادرید جای این تیم را در رده چهارم جدول گرفت.

ژاوی هرناندز سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی گفت:« تفاوت بین دو نیمه؟ بله همین‌طور است. در نیمه اول دی یونگ را عقب‌تر برده بودم و توانستیم در میانه زمین برتری عددی پیدا کنیم. چه در زمین خودمان چه در زمین والنسیا این برتری مشهود بود. در ضد حملات نیز از لحاظ نفری برتری پیدا می‌کردیم. گل اول عالی بود چه از حیث پاس گل و چه زمان بندی. گل دوم نیز به همچنین. 

باید به فضاهای خالی حمله می‌کردیم و این کار را به‌خوبی انجام دادیم. بازیکنان حالا به درک بهتری رسیده‌اند. نیمه اول استثنایی بود ولی نیمه دوم این‌چنین نبود و تحت فشار بودیم. والنسیا روش بازی مستقیم را انتخاب کرد و مسلط شدن بر چنین تیم‌هایی دشوار است. در مجموع از بازی تیم راضی هستم.»

تاثیر حضور پدری در نیمه دوم:« او بازیکنی بسیار بزرگ و باکیفیت است. در بازی خوانی و کنترل توپ، چرخش‌ها، پاس‌ها و همه‌چیز فوق العاده است. او در پست خودش و با 19 سال سن، بهترین است. پدری شم گلزنی بالایی هم دارد و به‌خوبی در فضای درست جاگیری می‌کند. داشتن او یک نعمت است و به تیم آرامش و نظم می‌بخشد. مستعدتر از او، الآن وجود ندارد.»

پیشرفت در گلزنی نسبت به بازی با ناپولی:« به اعتمادبه‌نفس تیم و نیز کیفیت مهاجمان بستگی دارد. روی روش‌های مختلفِ گلزنی بسیار کار کرده‌ایم. البته این به فوتبالیسیت‌هایی که در اختیار دارید هم مرتبط است. اگر برابر ناپولی هم مثل امشب از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم، با اختلاف برنده می‌شدیم. باید اقدام به شوتزنی کرد و شجاع بود. امشب از بازی برابر ناپولی هم بهتر بودیم.»

درخشش اوبامیانگ:« او در تمام فوتبالش از این گل‌ها زده و به‌خوبی فضاهای خالی را پیدا می‌کند. اوبامیانگ بازیکنی باهوش، فروتن و در خدمت تیم است. این دو گل به او اعتماد به نفس بیشتری می‌بخشند، از عملکرد او به‌وجد آمدم.»

بازی برگشت برابر ناپولی:« این بازی مثل یک فینال است همان‌طور که یک‌شنبه هفته بعد برابر بیلبائو هم یک فینال خواهد بود. در شرایط خوبی قرار داریم و تا پایان، هر بازی حکم فینال را دارد. باید فوری به رتبه‌های بالاتر برسیم و سهمیه را قطعی کنیم. کسب سهمیه، واقعیت امسال ماست. در مسیر خوبی قرار داریم ولی باید در بازی‌های پیش رو با ثبات باشیم. تیم باید با و بدون توپ بهتر دفاع کند.»

وی ای آر:« گاهی به سود شما می‌شود و گاهی به ضرر. گل مردود والنسیا را مدیون وی ای آر هستیم.»