به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت گل ، مزدک میرزايی را همه به خوبی میشناسند. او از طرفداران پر و پا قرص تیم ایتالیا است. مزدک ایتالیاییها را شجاع میداند که در این برهه از زمان به فکر حقیقت تبانی اتفاق افتاده هستند حتی اگر تیمشان در یورو موفق نباشد. همچنین وی شانس پیروزی ماتادورها را در بازی امشب بیشتر میداند گرچه ایتالیا هم از پيش باخته نیست!

با وی گپ و گفت کوتاهی در مورد تیم ملی ایتالیا و یورو ۲۰۱۲ انجام داده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

*آقای میرزایی به عنوان اولین سوال شروع یورو را چگونه دیدید؟

از قبل می‌شد حدس زد که رقابت‌های گروه اول جذاب نباشد ولی با شروع مسابقات دیدیم که این‌طور نیست. یورو شروع خوبی داشت و بازی‌ها کم‌گل نبوده است.

*باخت هلند مقابل دانمارک چه دلیلی داشت؟

با اینکه توپ بیشتر در اختیار هلندی‌ها بود ولی خوب بازی نکردند. در عوض دانمارکی‌ها با فکر و منطق به مصاف هلندی‌ها رفتند و توانستند سه امتیاز را نصیب خود کنند.

*قبل از صحبت راجع به تیم ملی ایتالیا نظرتان راجع به قضیه تبانی در فوتبال این کشور چیست؟ چرا باید در این کشور از این اتفاقات رخ دهد؟!

حتما مواردی بوده که بحثعلنی شده و مسائل آن پیگیری می‌شود ولی نکته جالب این‌جاست که آنها در این مورد رحم و مروت ندارند حتی در این زمان! ضمن این‌که رسانه‌ها نیز اعتراض و انتقادی به علنی شدن این مساله نمی‌کنند. شاید اگر در کشور دیگری بود روی این مساله سرپوش می‌گذاشتند. در کل از شجاعت آنها خوشم آمد.

*ولی با این کار تیم ایتالیا ضعیف می‌شود.

بله ولی باید حقیقت مشخص شود. شاید تیم‌شان ضربه بخورد ولی آن‌ها از کلک زدن پرهیز می‌کنند و به نظر من هم کار درستی انجام داده‌اند.

*ایتالیا در آخرین بازی تدارکاتی مقابل روسیه با نتیجه ۳ بر صفر باخت. از طرف دیگر روسیه در شب اول توانست چک را گلباران کند با این تفاسیر ایتالیا ضعیف شده یا روسیه قوی؟

هر دو اتفاق افتاده است. روسیه تیم خوبی است و البته ایتالیا هم ضعیف شده چون قبل از آن هم نتوانست در مقابل آمریکا و اروگوئه موفق به گلزنی باشد. برخلاف دوره‌های قبل که ایتالیا همیشه یک مهاجم برای خروج از بحران داشت کاسانو و بالوتلی دنبال حاشیه هستند.

*نتیجه دیدار اسپانیا و ایتالیا را چه پیش‌بینی می‌کنید؟

برد اسپانیا احتمال بیشتری دارد. آنها در اکثر دقایق بازی را در اختیار خواهند داشت اگر بر خلاف این باشد جای تعجب دارد ضمن اینکه تساوی برای ایتالیا نتیجه‌ای خوب است.

*اسپانیا با خط هافبک قوی می‌تواند موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه بوفون ایجاد کند. آیا جی‌جی می‌تواند به تنهایی ناجی تیمش باشد؟

بوفون سوپرمن نیست اگر چه لباس سوپرمن را می‌پوشد. دفاع ایتالیا نسبت به جام جهانی بهتر شده ولی بازی‌های قبلی نشان داده تیمی که می‌خواهد روبروی اسپانیا بازی کند نباید به دفاع مطلق بپردازد. ضمن اینکه این حرف‌ها بدین معنی نیست که از الان ایتالیا شکست خورده است.

*نظر کلی شما راجع به این گروه چیست؟

تیم ایرلند که پا به سن گذاشته است ولی کرواسی تیم خوبی است و بازیکنان خوبی هم دارد. از مربی کرواسی خوشم می‌آید. همچنین باید گفت ایتالیا همیشه با کرواسی مشکل داشته و این بار برای دومی در گروه نزاع بین این دو تیم است. اسپانیا به راحتی صعود می‌کند.

*فینالیست‌های جام از نظر شما؟

اگر اسپانیا و آلمان قبل از فینال به هم نخورند در فینال حاضر خواهند بود.

*و قهرمان جام؟

اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۱۲ است.