می خواهند استقلال قهرمان نشود

در خصوص تساوی استقلال مقابل نساجی اظهار داشت: استقلال بازی روانی انجام داد و موقعیت‌های فراوانی داشت که می‌توانست به گل برسد اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد. استقلال از مشهد با یک امتیاز برگشت در حالی که می‌توانست سه امتیاز را بگیرد.

مهاجم اسبق استقلال در خصوص داوری این دیدار و صحنه مشکوک برخورد علیرضا حقیقی با ارسلان مطهری در محوطه جریمه نساجی عنوان کرد:‌ در این صحنه دروازه‌بان نساجی نمی‌خواست خطا کند ولی حرکت او به گونه‌ای بود که ارسلان خودش را بین توپ و دروازه‌بان قرار داد و در ادامه روی او خطا شد. دروازه‌بان نساجی بی‌محابا خواست توپ را بزند و مطهری خودش را بین او و توپ قرار داد که باعث شد حقیقی خطا کند.

وی تصریح کرد: اگر دروازه‌بان نمی‌افتاد می‌‌گفتیم ارسلان خودش را به زمین انداخته اما وقتی او به زمین افتاده یعنی با مهاجم برخورد داشته و بی‌احتیاطی کرده است. به نظر من این صحنه پنالتی بود. دروازه‌بان نساجی با اینکه نمی‌خواست خطا کند اما حرکت بی‌محابای او خطایی بود که گرفته نشد تا باز هم استقلال از یک پنالتی محروم شود. شاید کارشناسان داوری بگویند خطایی نشده و پنالتی نیست اما اگر برخوردی انجام نمی‌گرفت هر دو بازیکن به زمین نمی‌افتادند.

می خواهند استقلال قهرمان نشود

پیشکسوت استقلال در مورد روند نتیجه گیری این تیم گفت:‌ اراده‌ای به وجود آمده که نگذارند استقلال قهرمان شود. چند سال قهرمان نشده و الان هم نمی‌خواهند قهرمان شود. نمی‌دانم چرا اینقدر می‌خواهند برای استقلال حاشیه درست کنند؟ چون این تیم صدر جدول است می‌خواهند به هر ترتیبی شده آن را پایین بیاورند. این مسأله در داوری‌ها هم مشهود است. یا اینکه همه جهاد کردند به یکباره دو دفاع وسط استقلال را از رده خارج کنند و به سربازی بفرستند. در حالیکه با این شرایط می‌دانیم خیلی‌ها که به علت‌های مختلف معافی گرفتند باید به خدمت بروند.

اکبرپور تصریح کرد: این‌ها مسائلی است که نشان می‌دهد می‌خواهند استقلال را در جدول پایین بیاورند. از اول هم می‌دانستم نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود و به هر طریقی سنگ‌اندازی می‌کنند. اجازه نمی‌دهند این تیم بالا باشد. البته امیدوارم من اشتباه کرده باشم و این طور نباشد. واقعیت این است که آدم دلش برای این جوان‌هایی که زحمت می‌کشند و در زمین تلاش می‌کنند تا نتیجه بگیرند می‌سوزد. حاشیه‌هایی بیرون زمین درست می‌شود تا تیم را به نابودی بکشاند.

وی در خصوص اینکه استقلال با این شرایط باید این هفته به مصاف گل‌گهری برود که تازه جان گرفته اظهار داشت: استقلال همیشه استقلال بوده و همیشه مشکلاتی داشته که به نوعی خواستند تیم را به بحران بکشانند. الان هم همین طور است. این تیم با گل‌گهری بازی دارد که 7 امتیازش کسر شده و یکی از این بازی ها مقابل استقلال بود. گل‌گهر با تمام وجود می‌آید که مقابل استقلال برنده شود و بگوید بازیکن گابنی در بازی رفت تأثیری نداشته است.

اکبرپور با اشاره به کیفیت تیم امیر قلعه‌نویی گفت: گل‌گهر تیم خوبی است. کادر با تجربه و بزرگی دارد. امیر قلعه‌نویی چندین قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده و به این ترتیب بازی سختی برای استقلال خواهد بود اما امیدوارم با سه امتیاز از این سد عبور کند. استقلال هم تیمی بزرگ است. دست و پا بسته نیست. نبود یزدانی و مرادمند درست است که استقلال را دچار مشکل کرده ولی نفرات جایگزین هم می‌توانند جایشان را پر کنند تا استقلال روند گل نخوردن خودش را ادامه بدهد.

وی در خصوص صحبت‌های سیاوش یزدانی علیه مدیریت باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی در برنامه تلویزیونی عنوان کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاقات عمدی باشند و استقلال یا فرهاد مجیدی بخواهند با سرنوشت یک جوان بازی کنند. اصلاً چنین چیزی نیست. طبق آنچه ما از نزدیک می‌دیدیم و می‌شنیدیم؛ در پی این بودند که مشکل‌ دوبازیکن را حل کنند اما همانطور که گفتم عزم و اراده‌ای به وجود آمد تا این دو جوان نابود شوند. شاید مدیریت استقلال هم در محاسباتش اشتباه کرده باشد ولی نابود شدن دو سرمایه‌ای که برایشان کلی هزینه شده تا به اینجا برسند برای هیچکس خوشایند نیست.

اکبرپور افزود: امیدوارم طرح و تبصره‌ای وجود داشته باشد که این دو بازیکن بتوانند در یک تیم نظامی بازی کنند. در غیر اینصورت به آنها ظلم می‌شود و فوتبال خودمان ضرر می‌کند. ممکن است در تیم ملی هم برایشان دردسرساز شود. چرا باید این نفرات را از دست بدهیم؟ امیدوارم مسئولان تصمیماتی نگیرند که باعث از رده خارج شدن یک جوان در فوتبال یا هر جای دیگری شود. ان‌شا‌الله چاره‌ای پیدا شود و دست این‌ها را بگیرند. هر کسی یک توانایی دارد و باید از آن برای شکوفایی کشورمان استفاده کنیم. یک نفر در فوتبال، یک نفر در پزشکی و ... نمی‌توانیم مثلا به کسی که می‌خواهد متخصص پزشکی شود بگوییم این کار را رها کن و فعلاً برو پُست بده، باید از تمام داشته‌هایمان به نحو احسن استفاده کنیم. امیدوارم مسئولین این مسائل را با درایت ببینند و اجازه ندهند کلاً سرمایه‌های ما در هر زمینه‌ای به این شکل از بین بروند.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا این تیم امسال می‌تواند به قهرمانی برسد، اظهار داشت: بازی‌های سختی پیش‌رو داریم. رقیب ما هم در این تورنمنت تیم خیلی خوبی دارد. پرسپولیس پشت سر استقلال است و دست‌بردار نیست. امیدوارم این رقابت، فوتبالی دنبال شوند و همه تیم‌ها وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند. امیدوارم همه مرد و مردانه در زمین فوتبال بازی کنند. اینکه بیرون از زمین بخواهند یکدیگر را به حاشیه ببرند مردانگی نیست. چه استقلال باشد چه پرسپولیس و چه هر تیم دیگری.

وی تصریح کرد: امیدوارم دو تیم همانطور که در زمین خوب هستند، همین طور با هم رقابت کنند. بعضی پیشکسوتان صحبت‌هایی می‌کنند که در شأن آن‌ها نیست. نباید در مورد بازیکنی بگویند باید به خدمت برود یا نه، اگر این طور باشد ما هم می‌توانیم در مورد خیلی‌ها صحبت کنیم، اسم ببریم و این مشکلات را برای دیگران درست کنیم ولی این کارها در شأن و شخصیت ما پیشکسوتان نیست. نباید در مورد این مسائل اظهارنظر کنیم. برای کمک به دو تیم باید حرف بزنیم وگرنه همه می‌توانیم یکدیگر را به راحتی تخریب کنیم.

اکبرپور با اشاره به اهمیت دربی آخر سال گفت: امید داریم که امسال استقلال با توجه به روند خوبش و شکست‌ناپذیری، ان‌شاالله قهرمان شود و هواداران خوشحال باشند اما شرایط سخت است. استقلال نباید امتیاز از دست بدهد. با تساوی دیروز و برد پرسپولیس هم رقیب نزدیک‌تر شد. امیدوارم استقلال مقابل گل‌گهر برنده شود و با روحیه بیشتر به مصاف پرسپولیس برود تا در دربی نتیجه خوبی بگیرد و برای قهرمانی فاصله‌اش را بیشتر کند.