ژاپن مقابل شاگردان ولاسکو زانو زد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، تیمهای ملی والیبال ایران و ژاپن که امیدی برای صعود به المپیک نداشتند، در آخرین مسابقه خود در رقابتهای انتخابی المپیک برابر هم قرار گرفتند که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو توانستند حریف خود را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر شکست دهند.

ژاپنی‌ها در حالی برابر ایران قرار گرفته بودند که به دنبال انتقام‌گیری از حریف خود بودند، چراکه در دو مصاف آخر با ایران بازنده بودند؛ یکی در رقابت‌های آسیایی و دیگری در جام‌جهانی.

تماشاگران ایرانی امروز با پرچم منقش به نام خلیج همیشه فارس برای حمایت از تیم ملی والیبال به سالن مترو پلیتن آمدند.

ولاسکو با اینکه تیمش شانسی برای حضور در المپیک نداشت اما ریسک نکرد و ترکیب اصلی‌اش را روانه میدان کرد. ژاپنی‌ها که از حمایت هواداران خود برخوردار بودند بازی را بهتر به نمایش گذاشتند، اما پس از امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ژاپن، این بازیکنان ایران بودند که روند بازی را در دست گرفتند و در پایان این گیم را با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه دادند.

ولاسکو در گیم دوم به مباشری هم میدان داد؛ وی جایگزین پوریا فیاضی شد. در این گیم ژاپنی‌ها زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند و مانند گیم نخست بازهم ۱۶ بر۱۴ از ایران پیش افتادند. مارتن در این گیم در امتیاز ۲۴ بر ۲۴ مساوی و حساس شد تا در ادامه هر تیمی که دو امتیاز پیش بیفتد برنده میدان لقب بگیرد. جدال دو تیم تا امتیاز ۳۰ بر ۳۰ هم ادامه پیدا کرد؛ این گیم در پایان با درخشش جوانانی مانند غفور و مباشری با حساب ۳۵ بر ۳۳ به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پیدا کرد.

در گیم سوم ژاپنی‌ها بازی را بی‌روحیه آغاز کردند، اما در مقابل شاگردان ولاسکو در بازی تشریفاتی هم تشنه پیروزی بودند. ژاپنی‌ها در امتیاز ۱۴ به ایران رسیدند. مشکی‌پوشان ایران در این گیم بهتر از حریف بازی کردند و توانستند با حساب ۲۵ بر ۲۲ میزبان خود را شکست دهند. مباشری در این گیم هم درخشش خوبی داشت و توانست امتیازهای حساسی برای ایران به ارمغان بیاورد.

پیش از این بازی تیمهای صربستان و استرالیا به عنوان قهرمان و بهترین تیم آسیا حضور خود در المپیک را قطعی کرده بودند.