به گزارش افکارنیوز، امیر عابدینی مشاور مدیرعامل باشگاه گهر زاگرس در گفت و گو با فارس، گفت: کارشناسان فدراسیون فوتبال از سه ورزشگاه در دورود و خرم آباد بازدید کردند و هر سه ورزشگاه از نظر آنها برای حضور در لیگ برتر رد شد. بنابراین گهر در نیم فصل اول باید در یکی از استانهای همجوار بازی کند که ورزشگاه اراک نیز پذیرفته نشده است.

وی ادامه داد: گهر در نیم فصل اول و تا آماده شدن ورزشگاه‌های دورود یا خرم آباد باید یا در خوزستان یا در کرمانشاه بازی کند. استان اصفهان هم که دو تیم در لیگ برتر دارد. به همین دلیل با بهروان رئیس سازمان لیگ تماس تلفنی گرفتم و از او خواستم اجازه بدهد گهر در نیم فصل اول لیگ برتر در یکی از دو ورزشگاه دستگردی یا تختی تهران میزبان حریفان خود باشد. بهروان نیز به من گفت با علی کاظمی در این مورد صحبت می‌کند تا راهکار قانونی آن را بررسی کنیم.

مشاور مدیرعامل باشگاه گهر زاگرس در مورد اینکه مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌اند که گهر می‌تواند با حداقل امکانات در لیگ برتر شرکت کند، به فارس گفت: نمی‌دانم چرا حرف‌های من به مسئولان فدراسیون فوتبال برخورده است؟ علیه آنها حرفی نزدم و انتقادی نکردم بلکه اتفاقا به سود آنها کار کردم و گفتم فدراسیون اطلاع داده که در صورت مهیا نشدن امکانات گهر نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند.

وی ادامه داد: کارشناسان فدراسیون فوتبال به هر ۳۰ آیتم مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد ورزشگاه‌های لرستان امتیاز منفی دادند. کارشناس فدراسیون هم نوشت با اینکه می‌دانیم همه دوست دارند گهر در لیگ برتر حضور داشته باشد اما با امکانات موجود بعید است که امکانات مورد نظر تا شروع مسابقات فراهم شود.

عابدینی تصریح کرد: اینکه نارسایی‌ها رسانه‌ای شد یک حسن بود زیرا اکنون مسئولان استانی و شهری در تلاش هستند نارسایی‌ها برطرف شود. اسکوربورد خریداری شده و در تلاش هستند نور ورزشگاه‌ها درست شود و یکی دو میلیارد تومان هزینه می‌شود تا ورزشگاه‌های استان آماده شود.

وی در مورد خرید امتیاز باشگاه از سوی محمدرضا ساکت به فارس گفت: او نامه‌ای برای ما نوشت و چند سوال اساسی در مورد گهر پرسید. اول اینکه قیمت باشگاه گهر چقدر است؟ دوم اینکه این تیم با چند بازیکن و چه نفراتی قرارداد دارد؟ و سوم اینکه میزان بدهی‌های باشگاه چقدر است و بدهی‌ها باید از سوی مسئولان کنونی باشگاه پرداخت شود و کلیه‌ بدهی‌ها تسویه شود. من به این سوالات پاسخ دادم و قرار است ساکت آنها را در هیئت مدیره باشگاه فولاد ماهان مطرح کند.

عابدینی در پایان به فارس گفت: قیمت گهر با بدهیهایش رقمی در حدود ۵ میلیارد تومان است. در حال حاضر نیز کمیتهای در شهر دورود تشکیل شده و قرار است هزینههای تیم تا پیدا شدن یک خریدار قطعی از سوی شورای شهر و شهرداری پرداخت شود و با حضور خریدار هزینهها از سوی خریدار پس داده شود. ضمن اینکه ساکت هم اعلام کرده گهر را در صورت خرید از استان لرستان خارج نمیکند.