عملکرد پرسپولیس در خط دفاع نگران کننده است

جواد منافی در حاشیه دیدار نمادین که بین پیشکسوتان فوتبال ایران و کودکان معلول برگزار شد در‌ جمع خبرنگاران عنوان کرد: خوشحالم که اینجا هستم. چنین برنامه هایی باید برگزار شوند. بچه ها بسیار خوشحال شدند و ما هم از خوشحالی بچه ها بسیار لذت بردیم. این مراسم ها نزدیک عید برگزار می‌شوند و امیدوارم دوستانی که می‌توانند تشریف بیاورند. خیلی از دوستان هم دوست داشتند بیایند اما نتوانستند و دلشان اینجا بود. یک بازی نمادین بوده و هم بچه ها و هم ما لذت بردیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دربی پیش رو گفت: دربی شرایط خاص خودش را دارد. شرایط جدول طوری است که پرسپولیس نیاز مبرم به سه امتیاز دارد و به همین دلیل بازی نسبت به دربی های دیگر حساس تر است. استقلال اگر مساوی هم کند فرقی برایش ندارد. پرسپولیس باید احتیاط را کنار بگذارد و با یک بازی هجومی و حساب شده، سه امتیاز این بازی را کسب کند. با توجه به اینکه استقلال دو بازیکن خوب در دفاع را از دست داده، در این خط کمی متزلزل شده است و پرسپولیس با بازیکنان خوبی که در خط جلو دارد اگر احتیاط را کنار بگذارد و دنبال مساوی نباشد، می‌تواند این بازی را ببرد.

عملکرد پرسپولیس در خط دفاع نگران کننده است

منافی افزود: ما حتی می‌توانیم با دو فوروارد بازی کنیم چون چیزی برای از دست دادن نداریم. در این صورت هم هواداران لذت می‌برند و هم ما با یک برد خوب شرایطمان در جدول بهتر می‌شود.

مدافع اسبق پرسپولیس در واکنش به اینکه این تیم در خط دفاع شرایط نگران کننده ای در خط دفاع دارد گفت: ما و هواداران هم نگران این مشکل هستیم. تغییر و تحول زیادی در خط دفاع صورت گرفته است. ما در سالهای قبل جزو بهترین خط دفاع های لیگ بودیم و کلین شیت های زیادی انجام دادیم اما امسال یکی از نگرانی های پرسپولیس گل خوردن است و ثبات سالهای قبل در این خط وجود ندارد. دفاع یکی از پست های حساسی است و حتی من فکر می‌کنم دو مدافع وسط باید یک سال کنار یکدیگر بازی کنند تا با هم هماهنگ شوند. از طرفی رامین رضاییان هم تازه به تیم اضافه شده است و خط دفاع پرسپولیس بخاطر تغییرات صورت گرفته کمی متزلزل است. من هم نگران هستم و فکر می‌کنم دو مدافع وسط باید بیشتر کنار هم بازی کنند. در بازی با مسجدسلیمان دیدیم که دو دفاع وسط خیلی هماهنگ نبودند؛ امیدواریم که در این بازی مشکل حل شود و بتوانیم استقلال را شکست بدهیم.

منافی در پایان در پاسخ به این سوال که نطر او درباره حضور وحید امیری در دفاع چپ چیست گفت: وحید امیری آچار فرانسه تیم ملی و پرسپولیس است و در هر پستی خوب بازی می‌کند اما من فکر می‌کنم امیری یک خط جلوتر مثمرثمر تر هست؛ او سرعت خوبی دارد و هر دفاعی را اذیت می‌کند. آقایی مدتی است در این پست بازی می‌کند اما هنوز دفاع چپ ما شرایط آرمانی را پیدا نکرده است. وحید امیری و ترابی وینگر بازی کنند تاثیر بیشتری دارند.