ساعی: کمیته و وزارت کمک کنند اعزام های تکواندو بیشتر شود

هادی ساعی در نشست خبری مسابقات بین المللی تکواندو تهران اظهار داشت: ۴ رویداد مهم را داشتیم. اولی جام باشگاه های آسیا را داشتیم و تیم های خوبی آمدند. سال های گذشته تعداد تیم ها کمتر بود. بعد از آن جام فجر را داشتیم و تیم های زیادی با ترکیب اصلی آمدند کیفیت خوبی داشت. سپس جام ریاست فدراسیون جهانی را برگزار کردیم و ناظران جهانی هم سطح بالای تن را تایید کردند. قهرمانان جهان و المپیک بودند و این رقابت ها ۲۰ امتیاز داشت و جزو مسابقاتی است که ورزشکاران می توانند سهمیه آسیایی را بگیرند. پاراتکواندو هم در حال برگزاری است و سهمیه دارد. 

وی در مورد اینکه تکواندوی ایران ضعیف شده است، عنوان کرد: ما در چند سال گدشته از لحاظ کسب مدال خوب نبودیم اما برنامه داریم و روی جوان‌ترها می توانیم حساب می کنیم. درست است که کم تجربه‌ هستند ولی آنها نیازمند تجربه اند. اگر برنامه ریزی خوبی کنیم می توانیم کم مدال شدن را جبران کنیم. باید کمیته و وزارت هم کمک کنند تا اعزام های بیشتری داشته باشیم. مثلا سجاد مردانی ۴ امتیاز کم آورد و سهمیه نگرفت. اگر اعزام ها بیشتر بود، او هم سهمیه می‌گرفت.

وی افزود:جوانان بعد از درخشش در این رده ها از صحنه محو می شدند یا از آنها استفاده‌ نمی کردند. ما تشکیل می‌دهیم و کادرفنی آن هم انتخاب خواهد شد.

ساعی در مورد نبود مربیانی مانند مهماندوست در تکواندو گفت: قبلا هم گفتم ما از تمام پتانسیل تکواندوی ایران استفاده می کنیم و خودم به او گفتم تیمش (آذربایجان) را بیاورد و شرکت کند. البته خود او مصاحبه‌ کرد و گفت تا ۲۰۲۴  قرارداد دارد و حالا اگر قراردادش به هر شکلی لغو شود، دوست داریم به ایران بیاید. واقعیت این است که با کمبود مربی مواجه هستیم. 

وی در مورد وضعیت فریبرز عسگری عنوان کرد: او هم جزو گزینه های ما است و باید برنامه خود را ارائه دهد تا کمیته فنی بررسی کنند.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد تمجید فدراسیون جهانی گفت: ناظر مسابقات بارها از امن بودن ایران گفت و ما خوشحالیم که شرکت کننده و ناظران از امن بودن ایران تعریف می‌کنند. 

ساعی: کمیته و وزارت کمک کنند اعزام های تکواندو بیشتر شود

ساعی در مورد اینکه گفتید خزانه خالی است و با این شرایط برنامه تان برای بازی های آسیایی چیست عنوان کرد: آخر سال است و همه فدارسیون ها این شرایط را دارند، اما برای ما برگزاری ۴ رویداد خیلی سخت بود. البته تصمیم اینکه محل برگزاری مسابقات از کیش به تهران بیاید خیلی به ما کمک کرد. مثلا قرارداد هتل ۳ میلیارد و ۶۰۰ بود که وقتی به تهران آمد یک میلیارد و ۲۰۰ شد. البته اگر ظرفیت داشتیم نفرات بیشتری را شرکت می‌دادیم. 

رییس فدراسیون تکواندو ادامه داد:از سوی دیگر بازی های آسیایی هم هزینه دارد. کار را شروع می کنیم و از اسپانسر و دوستان کمک می گیریم. ناگفته نماند برای همین مسابقات هم کمک کردند، وزارت ورزش و کمیته هم کمک کردند و امیدواریم در آینده بیشتر شود. تکواندو لیاقت این کمک ها را دارد و در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی هم فشار زیادی از کاروان روی تکواندو است. 

وی در مورد اینکه آیا مثل دبیر از بودجه گلایه دارید یا خیر، گفت: در همان ۶ ماه اول سال بعد ۷۰، ۸۰ میلیارد پول می‌خواهیم. بودجه کمیته و وزارت نیز جوابگو نیست و خود ما هم باید تلاش کنیم. تکواندو در سالی که گدشت کمترین سهم را از بودجه داشت. شیوه بودجه ای عوض شده بود و تکواندو به واسطه اینکه نتوانسته بود مدال بگیرد، بودجه اش کمتر بود . البته رشد داشت و ۱۰۷ درصد بود، اما برخی رشته ها تا ۶۰۰ درصد هم رشد داشتند. البته صالحی امیری قول داد ۵۰۰ میلیون به ما کمک کنند. البته شاخص های درستی نداشت و کسانی که در هیات اجرایی بودند سهم بیشتری داشتند، اما به هرحال قانون بد بهتر از بی قانونی است.

رییس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه دبیر گفته تیم سوم  را به بازی های آسیایی می فرستد و برنامه شما چیست، گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم به بهترین شکل شرکت کنیم و با بهترین نفرات برای مدال می رویم. البته شاید ملی پوشان خود را تقسیم کنیم چون همه رویدادها برای ما مهم هستند. 

ساعی در خصوص اینکه در این چند سال از لیگ خود به خوبی بهره نبردیم، عنوان کرد:  البته به خاطر کرونا یکی دو سال شرایط فرق داشت اما قبلا لیگ کمک چندانی به تیم ملی نمی کرد. باید اینطور باشد که ملی پوشان با حضور  در لیگ رشد کنند و آماده شوند. البته تعدد مسابقات جهانی و گرند پری هم تاثیرگذار بود که باید ملی پوشان در آن مسابقات شرکت می ‌کردند و فرصت حضور در لیگ را نداشتند. 

وی در مورد این‌که قول چند مدال در بازی های آسیایی را می‌دهید، تاکید کرد: از الان زود است پیش بینی کنیم، اما ملی پوشان شرایط خوبی دارند. به نظر من تکواندو باز هم افتخار آفرین خواهد بود  و تلاش می کنیم بانوان هم نمایش خوبی داشته باشند. هر وقت رشته هایی مانند تکواندو در بانوان مدال گرفته اند، جایگاه مدالی کاروان ایران هم تغییر کرده است. 

ساعی در خصوص اینکه حضور خواهرش در کادرفنی تیم‌ملی بانوان تا چه حد درست است، گفت: اگر جزو گزینه‌ها باشد که نبوده است، در مجموع کمیته فنی باید نظر بدهد. در هر صورت جزو گزینه ها نیست.