کنایه های قلعه‌نویی به سپاهان

امیر قلعه‌نویی پس از دیدار مقابل سپاهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر و برگزاری این دیدار بدون تماشاگر، اظهار داشت: سرمایه واقعی ورزش و فوتبال هوادار است. در همه جا همه راهکارها را درست می‌کنند که هواداران را جذب کنند. چرا در همه ورزش‌ها و حتی سالن‌ها، بسکتبال، والیبال، سینماها، تئاترها و... همه با تماشاچی هستند اما در فوتبال اینطور نیست؟

وی افزود: جای تماشاگران برای تیم بزرگی مانند سپاهان که هواداران زیادی هم دارد، واقعا خالی بود. اینجا خاطرات خوبی دارم. حس می کردیم در جایگاه روبرو هستند اما واقعا نبودند. فوتال برای طرفدار است. ان شاالله هرچه زودتر مشکلات حل شود تا بیایند. نگاه ها باید عدالت محور باشد. اگر قرار است بیایند باید برای همه اینطور باشد.

سرمربی گل گهر در خصوص اینکه قبل از بازی اعلام کرده بود در هر تیمی بوده به آن ظلم شده و به خاطر چه موضوعی با او مشکل دارند، گفت: در دومقطعبه اصفهان آمدم . به نوعی فکر میی‌کنم ایثار کردم. محمدرضا ساکت هم می‌تواند تایید یا تکذیب کند و من خواهش می کنم پاسخ بدهد. سالی که آمدم وقتی در جلسه با او و پورسینا نشستیم، گفتند بودجه ما نسبت به سال قبل که پنجم شدند 20درصد کم شده است. تیم اول (استقلال) را دادم و آمدم تیم پنجم را گرفتم.

کنایه های قلعه‌نویی به سپاهان

وی افزود: دوره بعد که آمدم سپاهان اصلاً شرایط خوبی نداشت. زمانی یک تیم بزرگ یکسال شرایط خوبی ندارد و می‌شود سال بعد آن را جمع و جور کرد ولی زمانی یک تیم بزرگ چند سال شرایط خوبی ندارد. ولی باز به احترام هوادارانی که چندین نوبت سر تمرین ذوب‌آهن آمدند و تلفنی که مدیرعامل وقت کارخانه به من زد تیم دوم را دادم و تیم چهاردهم را گرفتم. با یک بودجه معمولی معمولی که اسناد آن هست.

وی افزود: بودجه سال اول ما زیر 50 میلیارد بود. آن سال ما دوم شدیم اما حق‌مان اولی بود. به خاطر یکسری اشتباها سهوی جام را از دست دادیم. سال بعد هم باز تیمی درست کردیم که در آزادی مقابل 80 هزار نفر پرسپولیس را 2 بر صفر بردیم. پرسپولیس بازیکنان خیلی بزرگتری نسبت به الان داشت. 

سرمربی گل‌گهر تصریح کرد: ما وظیفه و دین‌مان را نسبت به سپاهان ادا کردیم ولی برای من یکجا تعجب داشت به خاطر سپاهان دو بار ایثار کردم. یک بار هم به تیم ملی نرفتم می‌شود سه بار! یک بار هم سه هفته روی تخت بیمارستان بودم. آقایان هوادار توجه کنید چطور می‌شود تیمی که در جدول دوم است و جزو چهار تیم برتر حذفی است و می‌خواهد در تهران بازی کند، بعضی از تماشاگرنماها آمدند و شعار دادند. یکسری کارهایی کردند که من با آنها برخورد کردم. 

قلعه‌نویی گفت: اگر آن روز می‌بردیم به فینال می‌رفتیم. خیلی سنگین است که سه بار با بودجه معمولی ایثار کنید. سال دوم سپاهان زیر 70 میلیارد هزینه کردیم. بروید آمارها را ببینید. تصمیماتی گرفته شده که از آنها ضرر کردیم. جام و یا آسیا را از دست دادیم. سؤالم این است که چرا با من این کار را می‌کنند؟ من که هرجا می‌روم با یک بودجه معمولی کار می‌کنم. سپاهان بودجه‌اش سال اول زیر 50 و سال دوم زیر 70 میلیارد بود آنهم چون دلار بالا رفت به 70-80 میلیارد رسید و الا همان سال هم کمتر می‌شد.

سرمربی گل‌گهر عنوان کرد:‌ سال گذشته بهترین بازی‌ها را با گل‌گهر انجام دادیم. امسال هم همین‌طور است. امروز مقابل تیمی بازی کردیم که شاید جزو بهترین‌های تیم‌های آسیا باشد و برای‌شان در مسابقات قاره‌ای هم آرزوی موفقیت می‌کنم. آرزوی قبلی من این است که فولاد و سپاهان به مرحله بعدی بروند. با تیمی بازی کردیم که مقابل هر تیمی بازی کند حداقل 10-11 موقعیت دارد اما امروز به غیر از یک کاشته گلر ما زمین نخورد. کما اینکه رشید این دو امتیاز را از ما گرفت. او از امین قاسمی‌نژاد تک به تک گرفت.

وی افزود: ما نهال می‌کاریم تا می‌آییم میوه آن را بخوریم طوری رفتار می‌کنند که میوه به ما نمی‌رسد!  همین شهریار مغانلو و دانیال اسماعیلی‌فر را من در دور دوم که به سپاهان آمدم در سال دوم در نیم‌فصل  که تیم صدر جدول بود به هیأت مدیره گفتم دو بازیکن می‌خواهیم، گفتند چه کسی، گفتم دانیال اسماعیلی‌فر که خودم نزد استاندار رفتم و شهریار مغانلو، جالب است آن موقع هیأت مدیره گفت شهریار مغانلو کیست؟ گفتم چنین بازیکنی است سربازی‌اش در ملوان بوده الان هم در پیکان است می‌شد با قیمت پایین یک بازیکن باکیفیت بیاوریم.

قلعه‌نویی گفت: هرجا بودیم حتی در همین گل‌گهر با یک بودجه 60-70درصد نسبت به پنج تیم دیگر، ما پایین‌تر هستیم. وظیفه ما خدمت کردن است. نهال را بکاریم میوه که داد، میوه‌هایش به من نمی‌رسد. دور اول آسیایی‌اش به من نرسید که می‌توانستیم در آسیا قهرمان شویم. شرایط را طوری درست کردند که بروم. این دوره هم یک بدشانسی دیگر آوردیم در عرض دو هفته سه تا از بهترین دفاع‌ وسط‌های‌مان یعنی ولسیانی، مهدی‌زاد و پورقاز را از دست دادیم.

سرمربی گل‌گهر عنوان کرد: مجبور شدیم با شایان و طیبی جلو برویم. در هر حال سپاهان باشگاه بزرگی است ولی در مقطعی از آنها دلخور هستم. من سه بار برای‌شان ایثار کردم. مدیران‌ وقت‌شان آنجایی که باید کمک می‌کردند شانه خالی کردند.  دلیلش به قبل از من برمی‌گردد. نمی‌خواهم ورود کنم اگر ورود کنم باید خیلی مسائل را بگویم. ولی عادت ندارم از جایی بروم در مورد آن مجموعه صحبت کنم. ولی خودم دلیلش را می‌دانم که چرا شرایط را آنطور درست کردند. فقط سؤالم این است؛ تیمی که دوم جدول است و بین چهار تیم حذفی قرار گرفته چطوری باید شعار دهند؟ چنین چیزی را در تاریخ داریم؟ نداریم. می‌دانم برای چه کاری کردند. آن دو بازیکن را نگرفتند. رضا اسدی را آوردند، گفت فلان باشگاه به من اینقدر می‌دهد من به خاطر قلعه‌نویی حاضرم با پول کمتر به اینجا بیایم.گفتند بودجه نداریم. او چهار میلیارد می‌خواست. دلایلش را می‌دانم که یک نفر از مدیران وقت چگونه دلش می‌خواست من از اینجا به سرعت بروم. 

قلعه‌نویی گفت: برمی‌گردد به آن سه سال که چه اتفاقاتی افتاد و بعد از قلعه‌نویی آن اتفاقات نیفتاد. اینها حرف‌های دلم است و می‌خواستم روزی بگویم. از محرم هم همیشه تشکر می‌کنم. او آدم اصیل و پاکی است که همیشه احترام بزرگترش را دارد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم در دو سالی که آمده‌ام هر دو سال به محرم زنگ زدم گفتم بیا این تیم برای شما است. ما اینجا م همان هستیم. یکی دو سال تجربه به دست بیاور و این پرچم را بگیر.

وی افزود: امیدوارم او یکی از بهترین مربیان ایران شود. هافبک‌های بازی‌ساز مربیان خوبی می‌شوند وظایفی که برای سپاهان یا هر جایی دیگری بودم انجام دادم تیم چهاردهم را گرفتم یک فنداسیون خوب درست کردم. همین تیمی که امروز بازی می‌کند نفراتی هستند که من آوردم یا می‌خواستم بیاورم حتی آن دور نفر هم امروز فیکس بازی کردند. برای سپاهان زحمت کشیدم و خاطرات خوبی دارم. دوست دارم سپاهان همیشه موفق باشد  اما یک جاهایی کم لطفی کردند. 

سرمربی گل‌گهر در خصوص بازی این تیم مقابل سپاهان گفت: بازی خوبی بود. دو برنامه داشتیم. برنامه اول به نحو احسن اجرا شد ولی بازیکنان تعویضی برنامه دوم را انجام ندادند. می‌توانستیم با سه امتیاز از زمین خارج شویم. رشید این دو امتیاز را از ما گرفت. محسن هم تیم ما را امروز خیلی خوب از عقب اداره کرد. 

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا این پتانسیل را در سپاهان نویدکیا می‌بیند که بتواند سه سال به فعالیت خودش ادامه بدهد، گفت: محرم رفیق خوب من است. بچه بسیار اصیل و پاکی است. از مدیران وقت الان تشکر می‌کنم. بعضی جاها تیم نتیجه نگرفت اما پای مربی ایستادند. الان که این پروژه را شروع کرده‌آند باید ادامه بدهند و پا پس نکشند و به عقب برگردند. محرم بهتر بود می‌امد دو سال تجربه کسب می‌کرد پس از دو سال از اول تخته گاز می‌رفت. این تیم سپاهان باید در آسیا نتیجه بگیرد. یک تیم بسیار کامل در هر پست است. حتی آنهایی که در لیست نیستند هم تأثیرگذار هستند. دو لیست کامل دارد، یک مدیر مانند ساکت آمده، دوست ندارم در مورد تیم‌های دیگر صحبت کنم ولی چون اینجا زحمت کشیده‌ام حرف می‌زنم.

وی افزود: مدیر خوبی مانند ساکت حضور دارد که بحران را خیلی خوب مدیریت کرد. شاید افراد دیگری بودند نمی‌توانستند این نتایج را بگردانند. هرچند این سپاهان باید قهرمان می‌شد. گل‌گهر را که قلع‌وقمع کردند اگر این کار را نمی‌کردند یا اول بودیم یا دوم. خدا و اهل بیت به ما کمک کردند و توانستیم برگردیم. همه می‌گویند هفت امتیاز اما 20-30 امتیاز از ما گرفتند هفت امتیاز از ما گرفتند 10-15 امتیاز هم ما پرت داشتیم 9 امتیاز هم به حریفان‌مان دادند 30 امتیاز هم از ما گرفتند. الان این پروژه باید با قدرت زیاد جلو برود. در سال‌های آینده هم از نویدکیا بیشتر خواهید شنید او کاربلد و خونسرد است اینقدر هم نباید خونسرد باشد!‌ البته ویژگی خوبی است.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که اگر زمان به عقب برگردد آیا در سپاهان می‌ماند یا به تیم ملی می‌رود، گفت: این سؤال یک سؤال اخلاق‌مداری است. من آن موقع اخلاق و اصول را رعایت کردم. صد بار دیگر هم اتفاق بیفتم پا روی اصولم نمی‌گذارم. خدا کمک کرد من 14 سال در شهرستان‌ها با کمترین هزینه‌ها و دور از خانواده بودم. مسئولین وقت فدراسیون آمدند در اصفهان با من صحبت کردند، این خیلی است. از بهاروند و کشوری و فخارزاده تشکر می‌کنم کارم تمام شده بود ولی گفتم یک شرط دارم مدیران باشگاه و بالادستی باشگاه رضایت داشته باشند که نداشتند. ما کار اصولی و اخلاقی انجام دادیم وقتی کار اخلاقی کنید باید هزینه هم بدهید که ما دادیم، اشکالی ندارد.