مهدوی‌کیا: به استعداد بازیکنانم ایمان دارم

مهدی مهدوی کیا بعد از پیروزی مقتدرانه تیمش مقابل پرسپولیس در دیداری دوستانه در جمع خبرنگاران حضور یافته و گفت: اردوی کوتاه مدتی را با بازیکنان زیر 21 سال برگزار کردیم چون هدف ما این است که روی بچه هایی سرمایه گذاری کنیم که می توانند در المپیک بازی کنند. خدا را شکر اردوی خوب و منظمی بود که دو بازی خوب هم در آن برگزار کردیم.

وی با تاکید دوباره به اینکه تیمش از نظر آماده سازی از حریفان عقب است افزود: کم کم به اهدافی که برنامه ریزی کردیم نزدیک می شویم ولی هنوز خیلی از رقیبانمان عقب هستیم. همین الان که ما اینجا اردو داریم در کشور امارات تورنمنت دوبی کاپ با حضور 12 تیمی که در دور نهایی انتخابی المپیک حضور دارند در حال برگزاری است ولی ما در آن نیستیم. بچه های ما از نظر بین المللی اصلا تجربه ندارند. واقعا بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم. اگر امکانات و بازی های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم قطعا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

این بازی ابتدا قرار بود در ورزشگاه آزادی برگزار شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد تا دو تیم در کمپ تیم های ملی مقابل هم قرار بگیرند. سرمربی تیم ملی امید با ابراز بی اطلاعی از دلیل این اتفاق گفت: نمی دانم اول گفتند که آن جا بازی می کنیم بعد محل بازی عوض شد. یکسری مشکلات بود که فکر می کنم مربوط به مسائل مالی باشد و من در جریانش نیستم.

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که تیمش از امکانات کافی برخوردار است گفت: زمین تمرین خیلی خوب داریم، هتل در اختیارمان است و تمرینات منظمی انجام می دهیم ولی وقتی صحبت از امکانات می کنیم منظورمان بازی های تدارکاتی است. این ها بازیکنان جوانی هستند که 95 درصد آنها در باشگاه‌هایشان ذخیره هستند و در حد پنج دقیقه ده دقیقه به میدان می روند. در چنین شرایطی نیاز به بازی تدارکاتی داریم. متاسفانه وقت زیادی هم نداریم، لیگ یک مقدار دیرتر تمام می شود و باشگاه‌ها به بازیکنانشان نیاز دارند. باید تعاملی انجام دهیم که بتوانیم اردوهای بیشتری برگزار کنیم. به بازی های بین المللی بیشتری نیاز داریم. لازم داریم که بچه ها با هم سن و سال های خودشان هم بازی کنند. بازی ملی خیلی متفاوت با بازی هایی است که با تیم های باشگاهی انجام می دهیم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت این نسل با نسل های قبلی و توانایی بازیکنانش در پیاده کردن اهداف مورد نظرش تاکید کرد: رفتن به المپیک کار ساده ای نیست. اگر ساده بود که 40-50 سال طول نمی کشید. اگر نسل ها را باهم مقایسه کنیم در دوره های گذشته همه بازیکنان در تیم هایشان فیکس بازی می کردند. بازیکنانی داشتیم که در لیگ برتر فیکس بودند و یاران تعیین کننده ای به شمار می روند. در حال حاضر با توجه به سیاستی که به خرج دادیم بازیکنان زیر 21 سال فقط یکی دو نفرشان در تیم های خود فیکس هستند. این کار ما را خیلی مشکل می کند ولی من به جوانانی که داریم اعتقاد دارم. یادگیری شان خیلی بالاست و چیزهایی که در تمرین می خواهیم را به خوبی در زمین اجرا می کنند. اگر بیشتر اردو داشته باشیم و بازی های تدارکاتی برگزار کنیم می توانیم به هدف مان برسیم. ژاپن، کره جنوبی، قطر، امارات و ... در این چند سال برنامه ریزی زیادی داشته اند و فکر می کنم طی چند سال اخیر حداقل 20 بازی دوستانه برگزار کرده اند. از این نظر خیلی عقبیم ولی از نظر استعدادی به این بچه ها ایمان دارم.

مهدوی‌کیا: به استعداد بازیکنانم ایمان دارم

سرمربی تیم ملی امید در مورد حضورش در قرعه کشی جام جهانی 2022 گفت: خیلی خوشحالم که تیم ملی صعود خوبی به جام جهانی داشت. به همه فوتبالی ها مخصوصا کادر فنی و بازیکنان دوباره تبریک می گویم. امیدوارم که بتوانیم بازی های خوبی در جام جهانی انجام دهیم. کار خیلی سخت است و همه تیم ها با آمادگی بالا می آیند. به عنوان سفیر فیفا چندین سفر به قطر داشتم و در مراسم های مختلف بوده ام. به مراسم قرعه کشی هم دعوت شده ام و امیدوارم که قرعه خوبی برای تیم ملی داشته باشیم. البته هر قرعه ای که باشد سخت است چون بهترین تیم ها به جام جهانی می آیند.