عزت‌الهی، مهره ویژه استراماچونی در آسیا

یکی از انتقال‌های شوکه‌کننده پنجره زمستانی برای ایرانی‌ها، پیوستن سعید عزت‌الهی به الغرافه بود. هافبک دفاعی تیم ملی در جام جهانی 2018 که به‌صورت قرضی از وایله دانمارک راهی فوتبال قطر شد تا این تیم را به خصوص در جام باشگاه‌های آسیا همراهی کند.

عزت‌الهی که با قد 190 سانتی‌متری‌اش در میانه میدان اجازه خودنمایی به هافبک‌های حریف را نمی‌دهد، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های استراماچونی برای موفقیت الغرافه در ACL به‌شمار می‌رود. هافبک خوش‌نقشی که غیبتش در بازی برابر کره جنوبی برای کادر فنی تیم ملی هم گران تمام شد، شروع حضورش در الغرافه با بدشانسی و مصدومیت همراه بود. با این حال، او بازیکن محبوب استراماچونی است. پیش‌تر هم اتکای تیم استرا به هافبکی با مختصات فیزیکی عزت‌الهی ( علی کریمی در استقلال) را دیده بودیم. همان‌طور که در مصاحبه اختصاصی‌اش با "ورزش سه" عنوان کرد، از مدت‌ها قبل او را می‌شناسد و حتی به دنبال انتقال او به استقلال هم بود اما به دلیل دستمزد بالای سعید، در این انتقال ناکام بود.

عزت‌الهی، مهره ویژه استراماچونی در آسیا

هافبک 25 ساله‌‌ ایرانی که با وجود سن پایینش، در ششمین کشور مختلف مشغول به بازی شده، در این فصل چند بازی را با ماسک به میدان رفت و با بهبود کامل آن را کنار گذاشت. با این وجود، در جریان بازی دیشب تیمش، ماسک هم‌تیمی‌اش را برای لحظاتی در دست گرفت تا بار دیگر با یادآوری دوران مصدومیت، قدر شرایط فعلی‌اش را بهتر بداند.

سعید که با شروع رقابت‌های باشگاهی در فصل بعد باید به دانمارک برگردد، تلاش می‌کند تا با درخشش در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، علاوه بر کمک کردن به الغرافه برای صعود از دور گروهی، از این مارکت برای انتقال به تیمی بزرگ‌تر در آستانه جام جهانی هم استفاده کند. انگیزه‌ای که از لنز دوربین عکاس ورزش سه، امیرحسین خیرخواه از بازی دوستانه الغرافه با تیم مطر، به‌خوبی قابل مشاهده است.