12 بازی باقی مانده سرخابی ها، تعیین‌کننده قهرمان لیگ بیست و یکم

سازمان لیگ در حالی برنامه هفته‌های باقی مانده این فصل لیگ برتر را اعلام کرد که استقلال با 56 امتیاز، پرسپولیس با 50 امتیاز و سپاهان با 46 امتیاز، تنها تیم‌هایی هستند که روی کاغذ شانس قهرمانی دارند اما دو تیم سرخابی‌ با شانس بیشتر لیگ برتر را دنبال می‌کنند.

در شش بازی پایانی فصل، پرسپولیس دو بازی را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد و استقلال سه میزبانی خواهد داشت. این در حالی است که استقلال دو بار زودتر از پرسپولیس به میدان می‌رود و پرسپولیس نیز دو مرتبه زودتر از حریف خود دیدار خواهد کرد و دو هفته پایانی هم به صورت همزمان برگزار می‌شود.

پرسپولیس به ترتیب با تیمهای پیکان، ذوب آهن، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و فجرسپاسی دیدار می‌کند. استقلال اما با تیمهای سپاهان، شهرخودرو، فولاد، آلومینیوم، مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان روددرو خواهد شد. در این بین سپاهان و شهرخودرو دو تیمی هستند که حریف مشترک مجیدی و گل‌محمدی خواهند بود.

12 بازی باقی مانده سرخابی ها، تعیین‌کننده قهرمان لیگ بیست و یکم

* نقش تعیین کننده سپاهان و اصفهان در قهرمانی

در یک حالت نایب قهرمانی سپاهان و حضور در کورس قهرمانی برای این تیم کاملا در دسترس خواهد بود: غلبه نمایندگان اصفهان بر پرسپولیس و پیروزی محرم بر فرهاد مجیدی. در این صورت در هر حالتی، سپاهان هفته بیست و هشتم را به عنوان تیم دوم آغاز می‌کند.

از طرف دیگر، چشم پرسپولیس به سپاهان است تا بتواند با متوقف کردن استقلال، در آغاز کورس شش هفته‌ای روحیه این تیم برای کم کردن اختلاف را بالا ببرد. نکته جالب اینکه تقابل استقلال با سپاهان پیش از بازی پرسپولیس - پیکان خواهد بود و به این ترتیب اگر محرم در خانه از استقلال امتیاز بگیرد، پرسپولیس با انگیزه بالا پای به میدان خواهد گذاشت.

اما استقلال هم وضعیتی مشابه با پرسپولیس خواهد داشت؛ آبی پوشان باید امیدوار باشند که ذوب آهن و سپاهان، پرسپولیس را متوقف کنند که در این صورت اگر استقلال سه بازی پیش رو را ببرد، در پایان بازی با فولاد خوزستان، قهرمانی را جشن می‌گیرد.

* پرسپولیس - استقلال؛ بدون بازی تشریفاتی

نگاهی به برنامه پرسپولیس و استقلال نشان می‌دهد که این دو تیم برخلاف فصول گذشته، با حریفانی رودررو خواهند شد که هنوز امیدوار به بهبود جایگاه خود و کسب دستاورد از لیگ بیست و یکم هستند.

نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو، تراکتور و فجرسپاسی، چهار تیمی هستند که برای بقا در جدول مقابل پرسپولیس و استقلال قرار می‌گیرند. پیکان، فولاد و مس رفسنجان برای کسب رتبه چهارم پای به زمین می‌گذارند و سپاهان نیز علاوه بر شانس قهرمانی و نایب قهرمانی، به چشم یک جدال حیثیتی به این بازی نگاه خواهد کرد.

شاید تنها بازی نیمه تشریفاتی، دیدار با ذوب آهن (پرسپولیس) و آلومینیوم (استقلال) باشد که این بازی هم حساسیت و اهمیت خاص خود را برای دو رقیب سبزپوش خواهد داشت. مهدی تارتار به عنوان آلترناتیو نیمکت پرسپولیس به دنبال شکست یحیی خواهد بود و از آن سو مهدی رحمتی هم در جدال با تیم سابق خود و فرهاد، باید پیروز شود تا شایستگی‌اش را به هواداران این تیم نشان دهد.

* نتایج دور رفت؛ قهرمانی آسان استقلال؟

استقلال در دور رفت موفق شد از این شش بازی، 16 امتیاز بگیرد و حالا در صورتی که موفق به تکرار این نتایج شود، یک هفته مانده به پایان لیگ، قهرمان می‌شود و در هفته پایانی جام را بالای سر می‌برد.

پرسپولیس نیز از این شش بازی در دور رفت موفق شد 5 برد و یک تساوی کسب کند تا نتایجی مشابه استقلال گرفته باشد. سرخپوشان مقابل شهرخودرو توقف بدموقع داشتند.

حالا اگر پرسپولیس نتایج دور رفت را تکرار کند و استقلال دو مساوی بیشتر را بدهد، قهرمانی در دسترس شاگردان یحیی گل‌محمدی خواهد بود اما همچنان استقلال شانس بالایی برای قهرمانی دارد.

برنامه پرسپولیس و استقلال در ادامه لیگ برتر:

* هفته بیست و پنجم

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت