راهکار بیرانوند برای بازگشت بدون دردسر به جمع پرسپولیس

علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش ایران در پاسخ به اینکه بحث بازگشت به پرسپولیس این روزها دوباره داغ شده گفت: «بگذارید یک حرفی بزنم. سال جام جهانی برای من خیلی مهم است و به قول اسکوچیچ باید جایی باشم که کامل بازی کنم. با این کار هم به خودم کمک می‌کنم و هم به تیم ملی. این اتفاقی است که باید برای من بیفتد. در این دو سال ۲۰، ۳۰ درصد از بازی‌های باشگاهی را انجام داده‌ام. در آنتورپ ۱۲، ۱۳بار در ترکیب قرار گرفتم و در بواویشتا هم ۹ یا ۱۰ بار در ارنج حضور داشته‌ام. البته اینجا اگر مصدوم نمی‌شدم خیلی بیشتر هم بازی می‌کردم. چون وقتی آسیب دیدم، دروازه‌بان دیگرمان آمد، خوب ظاهر شد و جایگاه خودش را تثبیت کرد.»

بیرانوند ادامه داد: «فصل بعد برای من خیلی اهمیت دارد. باید جایی باشم که از لحاظ روحی- روانی مشکلی برایم پیش نیاید و البته بازی هم بکنم. واقعیتش هنوز تصمیمی درباره آینده‌ام نگرفته‌ام. نه کسی از پرسپولیس با من تماس گرفته و نه مذاکره‌ای انجام شده. آرزوی هر بازیکنی است که در پرسپولیس بازی کند، بخصوص من که همیشه این تیم را از صمیم قلب دوست داشتم. ۴ هفته دیگر از بازی‌های بواویشتا در پرتغال باقی مانده و امیدوارم در پایان فصل بتوانم بهترین تصمیم را بگیرم.»

بیرانوند در خصوص اینکه اگر پرسپولیس پیشنهاد بدهد پاسخ او به این پیشنهاد چیست گفت: «قرارداد قرضی من با بواویشتا پایان فصل تمام می‌شود اما دو سال دیگر با آنتورپ قرارداد دارم. البته سال دومش توافقی است. تا جایی که من می‌دانم آنتورپ با توجه به اینکه احتمالاً در جام جهانی شرکت می‌کنم، می‌خواهد روی من سرمایه‌گذاری کند تا درآمدزایی کند. بنابراین یک راهکار باقی می‌ماند. من قراردادم را هم یک سال دیگر با آنتورپ تمدید کنم و با انتقالی قرضی به یک تیم دیگر بروم. با این شرایط نه به تیمی که مرا جذب می‌کند فشار می‌آید و نه آنتورپ مرا برای همیشه از دست می‌دهد. من الان در اروپا ۲، ۳ پیشنهاد دارم. با یکی از آنها هم جلساتی برگزار کرده‌ام. نمی‌توانم ریسک کنم و باید مشورت بیشتری انجام بدهم. نباید چشمم را ببندم و با تیم‌های اروپایی قرارداد امضا کنم. اروپایی‌ها یک مثالی دارند که می‌گویند وقتی وارد میدان جنگ می‌شوی، نباید مادر مادر کنی. نمی‌خواهم قراردادی ببندم و بعد بگویم ای خدا، چه شرایطی رقم خواهد خورد. پرسپولیس اما اگر پیشنهاد بدهد، اولویت من امضای قرارداد با این تیم است. امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد و سال آینده بهترین تصمیم را برای ادامه فوتبالم بگیرم.»

راهکار بیرانوند برای بازگشت بدون دردسر به جمع پرسپولیس