بحث تبانی ارتباطی به طارمی و پورتو ندارد

بحث ارجاع پرونده بازی پورتو - پورتیموننزه در هفته سی ام لیگ فوتبال پرتغال به کمیته انضباطی فدراسیون این کشور جنجال زیادی در روزهای اخیر به پا کرده است. این مسابقه با نتیجه ۷ بر صفر تمام شد و دو بازیکن ایرانی هم در آن حضور داشتند: مهدی طارمی مهاجم پورتو که سه گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و در مقابل پیام نیازمند دروازه بان پورتیموننزه که با دریافت ۷ گل، نتوانست کاری از پیش ببرد.

این نتیجه پرگل باعث شد تا شائبه هایی مبنی بر احتمال تبانی در این مسابقه شکل بگیرد و کمیته انضباطی فدراسیون پرتغال پرونده را بیشتر بررسی کند.

در این میان بعضی از رسانه‌های ایران مدعی شدند این اتهام تبانی متوجه مهدی طارمی و تیم پورتو هم هست و ممکن است مهاجم تیم ملی ایران هم که در این مسابقه عملکرد درخشانی داشت، مورد بازجویی قرار بگیرد.

بحث تبانی ارتباطی به طارمی و پورتو ندارد

این در حالی است که مطرح شدن بحث تبانی و یا کم کاری تیم پورتیموننزه که حساسیت فدراسیون پرتغال را به دنبال داشته است، ارتباطی به پورتو و حتی بازیکنان دو تیم از جمله طارمی و نیازمند ندارد.

«فرانسیسکو سبه» خبرنگار روزنامه «اوجوگو» در این ارتباط به خبرنگار مهر، گفت: کمیته انضباطی در تلاش است تا بفهمد که آیا «پائولو سرجیو» سرمربی پورتیموننزه عمداً از نظر کیفی یک تیم ضعیف، اصطلاحی که خودشان به کار برده‌اند، استفاده کرده است یا نه.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این موضوع ارتباطی به طارمی و نیازمند پیدا می‌کند؟ تصریح کرد: به هیچ عنوان. بازیکنان هیچ نقشی در این ماجرا ندارند. من قویاً معتقدم که هیچکس در این مورد نقشی ندارد زیرا هیچ موضوعی رخ نداده است. این فقط یک بحث اتفاقی است.

اینکه کمیته انضباطی فدراسیون پرتغال قصد دارد اتفاقات این بازی را بررسی کند به تصمیم پائولو سرجیو سرمربی تیم پورتیموننزه بر می‌گردد که به چند بازیکن اصلی خود در این مسابقه بازی نداد و نفراتی که کمتر مورد استفاده قرار گرفته بودند، از جمله پیام نیازمند را روانه میدان کرد.

این موضوع با توجه به حضور پورتو در کورس قهرمانی و داشتن نیاز مبرم به کسب سه امتیاز بازی حساسیت‌ها را بیشتر کرد و خبرنگار پرتغالی بیشتر در مورد آن توضیح داد: «مشکل این بود که پورتیموننزه بازیکنان زیادی داشت که در صورت دریافت کارت زرد مقابل پورتو، در معرض خطر از دست دادن بازی بعدی بودند؛ مقابل تیم‌هایی که تقریباً هم سطح خودشان هستند. بنابراین مربی پورتیموننزه گزینه نجات برخی از آن بازیکنان را که در ترکیب اصلی بودند، انتخاب کرد و به آنها بازی نداد.»

این بحث از آنجا با مهدی طارمی گره خورد که «سرجیو کونسیسائو» سرمربی پورتو در نشست خبری روز گذشته خود در ادامه پاسخ به سئوالی مبنی بر تبانی و ارجاع پرونده به کمیته انضباطی، بحث مهدی طارمی و داوری بازی قبل پورتو را به میان کشید.

او ابتدا تاکید کرد که مطرح کردن بحث تبانی شرم آور است و سپس با بیان اینکه سطح بعضی از مسائل در فوتبال پرتغال پایین آمده است، گفت: «در دوران بازی من، داورانی بودند که به بازیکنان پاسخ می‌دادند، اما حالا توهین می‌کنند همانطور که در دیدار با براگا اتفاق افتاد. داور آن بازی به معنای واقعی کلمه طارمی را متقلب و فریبکار خطاب کرد.»