طلای کومیته تیمی المپیک به ناشنوایان ایران رسید

 تیم ملی کاراته بانوان با ترکیب مهناز حسن زاده، بیتا جواهری و زینب حسن پور، حکیمه زکی زاده و سارا ادریا در بخش کومیته (مبارزه) بازیهای المپیک ناشنوایان بعد از پیروزی مقابل اوکراین در دیدار پایانی مقابل ترکیه به نشان طلای المپیک دست یافت.

کاراته کاهای ایران در مجموع ۲ نشان طلا (میلاد صادق زاده در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و کومیته تیمی بانوان)، ۳ نشان نقره (زینب حسن پور در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم و بیتا جواهری در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم) و پنج مدال برنز (کومیته تیمی مردان، مژده مردانی در کاتای انفرادی، حکیمه زکی زاده و سارا ادریا در اوزان منهای ۵۰ کیلوگرم و منهای ۶۸ کیلوگرم و حسین تبرته فراهانی در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم) از بازیهای المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل کسب کردند.

بیست و چهارمین دوره رقابت های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان با شرکت بیش از چهار هزار ورزشکار از ۸۰ کشور دنیا، از ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی کاشیاس دو سول برزیل آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

طلای کومیته تیمی المپیک به ناشنوایان ایران رسید

کاروان اعزامی ناشنوایان کشورمان در هشت رشته ورزشی فوتبال ، جودو، کاراته ، تیراندازی، والیبال ساحلی ، دوومیدانی، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.