واکنش‌ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به رکوردشکنی «جوان ایرانی»

« علیرضا یوسفی » نماینده ایران در دسته فوق سنگین مسابقات قهرمانی جوانان جهان با مهار ۱۷۷ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۳۹ کیلوگرم در دوضرب و رکورد مجموع ۴۱۶ کیلوگرم ضمن کسب عنوان قهرمانی جوانان جهان توانست رکورد دوضرب این دسته را نیز به میزان یک کیلوگرم در دوضرب ارتقا دهد. رکورد پیشین دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم با ۲۳۸ کیلوگرم در اختیار یوسفی بود.

ملی‌پوش مازندرانی تیم وزنه برداری ایران که مدال طلای المپیک جوانان جهان را در کارنامه دارد، با این قهرمانی برای رقیبان داخلی و خارجی خود در دسته فوق سنگین خط و نشان کشید. وی هم اکنون ۱۹ سال داشته و می‌تواند در آینده گام در مسیر بزرگانی همچون حسین رضازاده، بهداد سلیمی ، سعید علی حسینی، بهادر مولایی و علی داودی بگذارد.

هنرنمایی تالاخادزه ایران در یونان با واکنش‌های جهانی روبرو شد و سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری به تمجید از نابغه وزنه‌برداری ایران پرداخت. پیام این فدراسیون در فضای مجاز و پیج‌های مرتبط با IWF منتشر شده است.

واکنش‌ فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به رکوردشکنی «جوان ایرانی»

در این پیام آمده است: روز شگفت‌انگیزی در وزنه‌برداری بود و ما نمی‌توانستیم پایانی بهتر از این برای مسابقات یونان متصور شویم. علیرضا یوسفی از ایران ضمن شکستن رکورد جهانی دسته فوق سنگین روز خارق العاده‌ای رقم زد و نظاره این رکورد شکنی برای همه لذت‌بخش بود. 

علیرضا یوسفی و یکتا جمالی نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان ۲۰۲۲ جهان بودند که موفق به کسب سه مدال طلا و یک نقره شدند. یوسفی با کسب سه مدال طلا قوی‌ترین جوان وزنه‌برداری جهان لقب گرفت و جمالی با کسب نقره یک‌ضرب به تاریخ‌سازی‌های خود ادامه داد.