فلیکس ماگات سرمربی پرسپولیس می شود؟| چراغ سبز ماگات به پرسپولیس

فلیکس ماگات سرمربی جدید پرسپولیس می شود. این خبر از شب گذشته در فضای مجازی به عنوان شایعه در میان پرسپولیسی ها پخش شده است. بسیاری از پرسپولیسی ها دوست دارند که ماگات سرمربی آنها شود.

پس از عملکرد ضعیف پرسپولیس در چند بازی اخیر لیگ برتر شایعاتی درخصوص برکناری و یا استعفا یحیی گل محمدی سرمربی سرخ پوشان به گوش می رود. و حالا ماگات یکی از گزینه ها است.

درخواست پرسپولیسی ها برای آوردن ماگات

هواداران پرسپولیس که حسابی از عملکرد کادرفنی فعلی تیمشان کلافه هستند با فشار های مکرر به‌ مدیریت تیم خواستار آوردن یک مربی خارجی را دارند.

در این بین نام سرمربی خوشنام آواز فوتبال آلمان فلیکس ماگات به عنوان جانشین یحیی گل محمدی شایعه شده است که این سرمربی ژرمنی با فالو کردن پیج باشگاه پرسپولیس شایعه حضورش در ایران را تایید کرده است.

فلیکس ماگات و پرسپولیس

فیلیکس ماگات ستاره پیشین فوتبال آلمان است و سابقه هدایت تیم ملی آلمان و تیم های مطرح بوندسلیگا از جمله بایرمونیخ و هرتا برلین و هامبورگ را در کارنامه خود دارد.

پیش از این گفته شده بود که فلیکس ماگات مربی ۶۸ ساله آلمانی که سابقه قهرمانی با بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا را هم دارد یکی از گزینه‌های اصلی باشگاه سپاهان برای جانشینی نوید‌کیا است. ماگات که از سال ۲۰۱۷ بدون تیم مانده بود برای چند بازی آخر این فصل هدایت هرتابرلین را برعهده گرفته است. 

گزینه‌های اروپایی دیگری نیز در لیست باشگاه سپاهان حضور دارند، اما ماگات گزینه اول ساکت است. مذاکرات با وی از چند روز قبل آغاز شده و حتی گفته می‌شود روند مذاکرات رضایت‌بخش بوده است.

فلیکس ماگات در پرسپولیس

بیوگرافی فلیکس ماگات

ولفگانگ فلیکس ماگات (زادهٔ ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۳ در آشافنبورگ) بازیکن اسبق فوتبال اهل آلمان است. وی هدایت چندین باشگاه حاضر در بوندس‌لیگا را بر عهده داشته‌ است.

وی پس از هلموت بنتهاس، یوپ هاینکس، فرانس بکن‌باوئر، ماتیاس سامر و توماس شاف، ششمین نفر در تاریخ بوندس‌لیگا است که هم به عنوان بازیکن و مربی، قهرمان بوندس‌لیگا شده‌ است.

زندگی ورزشی

ماگات فوتبال را در سال ۱۹۶۰ در فا.اف. آر نیلکهایم شروع کرد و در سال ۱۹۶۴ به تی فا ۶۰ آشافنبورگ پیوست. در سال ۱۹۷۲ به رقیب بزرگ این تیم، ویکتوریا آشافنبورگ رفت.

دوران باشگاهی

ساربروکن

سال ۱۹۷۴ قراردادی به عنوان بازیکن حرفه‌ای با ساربروکن امضاء کرد که در آن زمان در بوندسلیگای ۲ بود. او برای ساربروکن ۷۶ بازی انجام داد و ۲۹ گل زد.

هامبورگ

در سال ۱۹۷۶ به تیم هامبورگ در بوندسلیگای ۱ منتقل شد و تا سال ۱۹۸۶در این تیم ماند. وی به عنوان بازی‌ساز این تیم، در ۳۰۶ بازی بوندسلیگا ۴۶ گل به ثمر رساند. او با هامبورگ سه بار قهرمان بوندسلیگا و دو بار قهرمان جام اروپا شد. در دقیقه آخر در مقابل اندرلشت بلژیک در دیدار پایانی جام در جام اروپا گل پیروزی‌بخش تیمش را زد. در سال ۱۹۸۳ نیز هامبورگ با هدایت ارنست هاپل در جام باشگاه‌های اروپا با تک گل ماگات بر یوونتوس تورین ایتالیا غلبه کرد و به قهرمانی رسید.

برای تیم ملی فوتبال آلمان بین آوریل سال ۱۹۷۷ و ژوئن ۱۹۸۶، ۴۳ بار به میدان رفت و ۳ گل زد. در سال ۱۹۸۰ با این تیم قهرمان اروپا شد. در جام‌های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ نیز به نایب قهرمانی جهان رسید.

 

دوران مربیگری ماگات

ماگات پس از پایان فعالیت به عنوان بازیکن، کارش را به عنوان مدیر، ابتدا در هامبورگ و سپس در بایر اوئردینگن آغاز کرد. در سال ۱۹۹۲ مربیگری را شروع کرد و هدایت تیم برمرهافن را به عهده گرفت.

هامبورگ

در سال ۱۹۹۳ ابتدا هدایت تیم دوم هامبورگ را به دست گرفت، و در همان سال دستیار مربی تیم اول هم شد. در فصل ۹۶–۱۹۹۵ بالاخره مربی تیم اول هامبورگ شد.

نورنبرگ، برمن و فرانکفورت

در سال ۱۹۹۷ مربی نورنبرگ، در سال ۱۹۹۸ مربی وردربرمن و از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ مربی اینتراخت فرانکفورت بود. در طول مدت مربیگری در این سه تیم، حکم آتش‌نشان بوندسلیگا را داشت، چراکه معمولاً تیم‌ها را زمانی تحویل می‌گرفت که در آستانه سقوط قرار داشتند.

اشتوتگارت​

از سال ۲۰۰۱ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۴ ماگات مربی و مدیر اشتوتگارت بود. در سال ۲۰۰۳ با این تیم نایب قهرمان بوندسلیگا شده و این تیم را راهی لیگ قهرمانان اروپا کرد.

بایرن مونیخ

در ۱۸ مه سال ۲۰۰۴ اولی هوینس اعلام کرد که ماگات مربی بایرن مونیخ شده‌است. وی از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۰۴ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۰۷ در این تیم بود. در این مدت هم در فصل ۲۰۰۴/۲۰۰۵ و هم در فصل ۲۰۰۵/۲۰۰۶ قهرمانی بوندسلیگا و نیز جام حذفی آلمان را برای بایرن به ارمغان آورد، کاری که پیش از او هیچ تیم و مربی‌ای موفق به انجام آن نشده بود. در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۷، پس از شروع دور برگشت رقابت‌ها و کسب تنها یک امتیاز از دو بازی، از بایرن مونیخ اخراج شد و جایش را به مربی قبلی این تیم، اوتمار هیتسفیلد داد که تا پایان فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۷ هدایت تیم را به دست گرفت. ماگات بلافاصله بعد از آن به عنوان مفسر بازی‌های بوندسلیگا در شبکه تلویزیونی مشغول کار شد.

ولفسبورگ

در ۳۰ مه سال ۲۰۰۷ معلوم شد که ماگات از ۱۵ ژوئن همان سال مدیر جدید وولفسبورگ می‌شود. این شامل پست مربی و مدیر ورزشی و نیز هدایت بخش جوانان و بقیه بخش‌های ورزشی بود. اما قرارداد وی که تا ژوئن سال ۲۰۱۰ اعتبار داشت، در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ پیش از موعد فسخ شد. ماگات در فصل ۰۹–۲۰۰۸ ولفسبورگ را برای نخستین بار به مقام قهرمانی فوتبال آلمان، بوندس لیگا رساند.

شالکه۰۴

در ۶ مه ۲۰۰۹ دو باشگاه ولفسبورگ و شالکه۰۴ و نیز خود ماگات، انتقال وی به تیم شالکه از تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۰۹ را تأیید کردند. وی در این تیم قراردادی به عنوان مربی و مدیر تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ به امضاء رسانید.

زندگی خصوصی ماگات

مادر ماگات اهل پروس شرقی و پدرش اهل پورتوریکو بود و در آشافنبورگ به عنوان سرباز ارتش آمریکا خدمت می‌کرد. وی در سال ۱۹۵۴ به پورتوریکو برگشت. ماگات در سن ۱۵ سالگی از طریق نامه با پدرش در ارتباط بود. از چند سال قبل از آن، هر سال او را در پورتوریکو ملاقات می‌کرد.

ماگات در دسامبر سال ۲۰۰۳ برای دومین بار ازدواج کرد. در بین میهمانان مراسم ازدواج، همسر اول وی و سه فرزندش هم حضور داشتند. ماگات در مجموع شش فرزند دارد.

افتخارهای ماگات

افتخارها به عنوان مربی

۱۹۹۶ صعود به جام یوفا با هامبورگ

۱۹۹۶ صعود به بوندسلیگای ۱ با نورنبرگ

۱۹۹۹ نایب قهرمان جام حذفی آلمان با وردربرمن

۲۰۰۲ قهرمان جام UI- Cup با اشتوتگارت

۲۰۰۳ نایب قهرمان بوندسلیگا با اشتوتگارت

۲۰۰۴ قهرمان جام اتحادیه آلمان با بایرن مونیخ

۲۰۰۵ قهرمان بوندسلیگا با بایرن مونیخ

۲۰۰۵ قهرمان جام حذفی آلمان با بایرن مونیخ

۲۰۰۶ نایب قهرمان جام اتحادیه آلمان با بایرن مونیخ

۲۰۰۶ قهرمان بوندسلیگا با بایرن مونیخ

۲۰۰۶ قهرمان جام حذفی آلمان با بایرن مونیخ

۲۰۰۹ صعود به جام باشگاه‌های اروپا با وولفسبورگ

۲۰۰۹ قهرمان بوندسلیگا با وولفسبورگ

شخصی

مربی سال آلمان: ۲۰۰۳، ۲۰۰۵

لیگ قهرمانان اروپا: قهرمان ۱۹۸۰ (با هامبورگ)

ملی

جام جهانی فوتبال: نائب قهرمان ۱۹۸۲؛ ۱۹۸۶

جام ملتهای اروپا: قهرمان ۱۹۸۰