مورینیو: قهرمانی‌های من در پورتو، اینتر و رم بسیار خاص بود چون کسی انتظارش را نداشت

آاس رم با برتری 1-0 مقابل فاینورد به عنوان قهرمانی اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا دست یافت. ژوزه مورینیو پس از این بازی گفتگویی با خبرنگاران داشت.سرمربی رم در مصاحبه با اسکای ایتالیا گفت:به طور همزمان چیزهای زیادی در سرم می گذرد. من 11 ماه است که در رم هستم و از لحظه ای که به آنجا رسیدم متوجه شدم که این تیم برای مردم چه معنایی دارد. آنها منتظر این لحظه بودند. به بچه‌ ها در رختکن تورینو پس از برد در هفته آخر سری آ گفتم، ما کاری را که لازم بود انجام دادیم و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب کردیم. ما در تمام فصل عملکرد فوق العاده ای داشتیم. مقابل تورینو به وظیفه خود عمل کردیم اما امشب این وظیفه نبود، بلکه این تاریخ سازی بود. باید تاریخ را می نوشتیم. ما آن را نوشتیم.

لیگ کنفرانس رقابتی است که ما از همان ابتدا این حس را داشتیم که می‌ توانیم برنده شویم، اما با ورود تیم‌ های لیگ اروپا همچون لستر سیتی، المپیک مارسی، رقابت قوی‌ تری َشکل گرفت. ما روی این جام حساب می‌ کردیم، می‌ توانستیم چند امتیاز بیشتر در سری آ داشته باشیم اما ما چیزهای زیادی را برای قهرمانی در این رقابت ها فدا کردیم.

 

این قهرمانی در تاریخ رم باقی می ماند، اما در تاریخ من نیز باقی خواهد ماند. به من گفته شد که فقط من، سر الکس فرگوسن و جیووانی تراپاتونی در سه دهه مختلف موفق به قهرمانی در مسابقات اروپایی شده ایم. کمی احساس پیری به من دست می دهد اما برای حرفه ام خوب است! حالا به تعطیلات می‌ روم و در ساحل می‌ نشینم تا کمی به همه اینها فکر کنم.

در رم می مانم، هیچ شکی نیست. حتی اگر برخی شایعات مطرح شود، من فقط می خواهم در رم بمانم. ما باید بدانیم مالکان ما که افراد فوق العاده ای هستند، می خواهند چه کاری در فصل آینده انجام دهند اما ما می توانیم یک پروژه واقعا قوی بسازیم. ما باید بنشینیم و بفهمیم چه برنامه ای برای فصل آینده داریم.

نکته مهم در مورد دوران حرفه ای من این است که جدای از لیگ اروپا با منچستریونایتد، انجام این قهرمانی ها با پورتو (2 بار)، اینتر و رم بسیار بسیار بسیار خاص است. برنده شدن در زمانی که همه انتظارش را دارند یک بحث است چون وقتی سرمایه گذاری کردید تا برنده شوید، همه منتظرش هستند اما قهرمانی هایم در این سه تیم کاملا چیز دیگری است. وقتی چیزی جاودانه می شود که واقعاً خاص باشد.

البته من به خودم فکر می کنم اما مهمتر از همه هواداران رم هستند که می توانند امشب جشن بگیرند، لذت ببرند و این شب را برای همیشه به خاطر بسپارند.

از مورینیو پرسیده شد که آیا امشب احساس می کند که یک رومانیستای واقعی است؟

البته من احساس می کنم یک رومانیستا هستم، اما ممکن است این روش کار من باشد. من طرفدار پورتو هستم، هوادار اینتر، هوادار چلسی، دیوانه رئال مادرید [بدون اشاره به یونایتد و اسپرز] و الان طرفدار رم هستم. من به همه این باشگاه ها تعلق دارم چون این لحظات را با هم سپری کردیم. امشب، با تمام احترامی که برای همه باشگاه هایی که قبلا برای آنها کار کردم، صد در صد رومانیستا هستم، زیرا این هواداران واقعا باورنکردنی هستند.

ژوزه مورینیو / لیگ کنفرانس اروپا