ملاحظات امنیتی علت تاخیر در شروع فینال لیگ قهرمانان بوده است

دیدار شب گذشته فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 20:36 به وقت محلی در استادیوم استادو فرانس پاریس برگزار و با برتری 1 بر 0 رئال مادرید به پایان رسید.

طرفداری| در حالی که تعداد کمی از هواداران سعی داشتند از موانع امنیتی عبور کنند، پلیس خارج از زمین از گاز اشک آور استفاده کرد.

به نقل از BBC، اندی رابرتسون مدافع لیورپول در این باره گفت:سازماندهی برگزاری این مسابقه یک به هم ریختگی کامل بود.

 افسران روز مسابقه پلیس مرسی ساید در توییتی نوشتند:این بدترین مسابقه اروپایی است که من تا به حال کار کرده یا تجربه کرده ام.

 گروه هواداری لیورپول گفت:وضعیت کاملا نامناسب و بسیار خطرناک بود.

 بسیاری از تماشاگران ادعا کردند که ساعاتی قبل از شروع بازی در ورزشگاه حضور داشتند اما از ورود آنها به زمین جلوگیری کردند.

باشگاه لیورپول در بیانیه ای اعلام کرد:ما از مشکلات ورود به ورزشگاه و خرابی محیط امنیتی که هواداران لیورپول دیروز عصر در ورزشگاه استادو فرانس با آن مواجه شدند، بسیار ناامید هستیم.

 این مهم ترین بازی در فوتبال اروپاست و هواداران نباید صحنه هایی را که امشب شاهد بودیم تجربه کنند.

 ما رسماً درخواست تحقیق رسمی در مورد علل این مسائل غیرقابل قبول را داریم.

 یوفا اعلام کرد که با کسانی که تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته‌اند، ابراز همدردی می‌کند و این موارد را با همکاری پلیس و مقامات فرانسه و فدراسیون فوتبال فرانسه به فوریت بررسی خواهد کرد.

در بیانیه یوفا آمده است:در ابتدای بازی، گیت های انتهای لیورپول توسط هزاران هوادار که بلیت‌های جعلی خریداری کرده بودند، مسدود شد.

 این باعث شد تا هواداران زیادی تلاش کنند تا وارد شوند. در نتیجه، شروع مسابقه 35 دقیقه به تعویق افتاد تا تعداد بیشتری از هوادارانی که بلیط‌های واقعی داشتند، دسترسی پیدا کنند.

 از آنجایی که پس از شروع بازی، تعداد هواداران بیرون از ورزشگاه همچنان در حال افزایش بود، پلیس آنها را با گاز اشک آور متفرق کرد و آنها را به زور از ورزشگاه دور کرد.

 پلیس فرانسه 20 دقیقه قبل از شروع بازی با توییت‌هایی از هواداران خواسته بود که وارد نشوند.

پلیس فرانسه گفت هواداران با بلیت های جعلی سعی کرده اند به زور به ورزشگاه وارد شوند اما مداخله سریع پلیس باعث شد که آرامش دوباره برقرار شود. پلیس فرانسه در ادامه گفت:توانستیم بدون مشکل هواداران را متفرق کنیم.

 آنها همچنین گفتند هیچ حادثه مهمی در مناطقی از شهر که هواداران حضور داشتند رخ نداده است.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه در توییتی نوشت:تلاش برای نفوذ و کلاهبرداری هزاران هوادار انگلیسی کار کارکنان ورزشگاه و پلیس را پیچیده کرد اما این پیروزی را خدشه دار نمی کند.

 این در حالی است که جرالد دارونین، وزیر کشور نیز طرفداران انگلیسی را مقصر دانسته است. نیک پاروت، خبرنگار بی‌بی‌سی، که در خارج از زمین حضور داشت، به رادیو بی‌بی‌سی  گفت:برای اولین بار در زندگی‌ام به من اسپری فلفل پاشیدند. من قبلاً در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتم اما هرگز چنین چیزی ندیده بودم.

 

 من بیرون گیت Y بودم که در یک ساعت و نیم گذشته بارها و بارها باز و بسته می شد اما هیچکس از آن عبور نکرد. کارمندان امنیتی آن طرف پیش رفتند و اسپری فلفل پاشیدند.

 جان واتسون، خبرنگار بی‌بی‌سی اسپورت، در زمین گفت:صدها هوادار لیورپول که از یک ساعت قبل از شروع بازی در گیت های ورودی در صف ایستاده بودند اجازه ورود نداشتند.

 من نمی توانم دلیل تاخیر در دیر رسیدن هواداران را درک کنم.