واکنش وزیر ورزش به عدم حضور در جشن قهرمانی استقلال

حمید سجادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشور گفت:  ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با حمایت از برنامه ها و امیدبخشی به تیم ملی و نظارت هایی که داریم در کنار تیم ملی هستیم و ما هم مثل مردم عزیز  در این چند ماه منتهی به مسابقات جام جهانی در کنار تیم ملی خواهیم بود و این بار همه دوست داریم کیفیت عملکرد تیم ملی نسبت به گذشته متفاوت باشد.

وی درباره ارتباط وزارت ورزش  با وزارت خارجه برای برگزاری بازی های تدارکاتی با تیم های خارجی تصریح کرد:  از ظرفیت وزارت امور خارجه بسیار استفاده می کنیم و از وزیر محترم خارجه و  معاون محترم وزیر تشکر می کنم که پیگیر کارها هستند و مشورت های لازم را می دهند و مثلثی بین ما و وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال است و  با هماهنگی و مشورت  و فرصت هایی که وزارت خارجه دارد و رایزنی هایی که صورت می گیرد، برای اردوهای مشترک و بازی های تدارکاتی برنامه ریزی داریم. تیم کار خود را پیش می برد و من در خدمتشان هستم .

وزیر ورزش

وزیر ورزش درباره اینکه وزارت ورزش  چه اقدامات حقوقی برای بازی لغو شده تیم ملی فوتبال کشورمان با کانادا انجام می دهد، گفت: ما ستاد اصلی را تشکل دادیم و با اعضاء و حضور نمایندگان دستگاه های ذی ربط مشورت های لازم را می دهند و  تصمیمات را  گرفتیم و مکاتبات انجام شده و  از ظرفیت  وزارت خارجه استفاده کردیم. فدراسیون دو نامه مکاتبه کرده و منتظرپاسخ  فدراسیون  فوتبال کانادا هستیم.

سجادی درباره اینکه در اردوی قطر چه بازی تدارکاتی برای تیم ترتیب داده شده است ، اعلام کرد: گزارشی ندادند و بنده هفته آینده ماموریتی دارم و در قطر هستم و  فرصت مناسبی است که به خاطر جام جهانی در قطر باشم و در کنار تیم ملی هستم و در این یکی دو روز از فدراسیون بپرسید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شما در مسابقات دوومیدانی برگزار شده در مشهد حضور نداشتید؟ اظهارکرد:  مسابقه خوبی در مشهد طراحی شده بود.  من از قبل خیلی دوست داشتم باشم، ولی چند برنامه مهم داشتم و بهترین مقام و مسوول -رییس دوو میدانی آسیا – مهمان ما بود.  این مسابقات را خود من به فدراسیون پیشنهاد کردم، زیرا مسابقات میزبانی در این زمینه در ایران کم است و  بعضا مسابقات بین المللی در زمستان در داخل سالن بود. دوست داریم به شکل های مختلف میزبان باشیم و مسابقات مشهد هم این گونه بود البته به نتایج نقدی وارد شد و ما نباید با نقدهایی که کارشناسان به نتایج دست یافته در مشهد می‌کنند، روحیه مان را  از دست بدهیم و از آن حمایت می کنیم و مانند کشورهای دیگر باید از جایی شروع کنیم. یک مقطعی لازم است که جدی بگیریم و  برای دوومیدانی رویدادهای ملی و بین المللی لازم است.

وی در ادامه با اشاره به مسابقه پرتاب دیسک احسان حدادی و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده ان شاالله  مدال طلا را بگیرد.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که دیروز مجری گفت که علت عدم حضور شما در جشن پیروزی استقلال به دلیل اختلافتان با مدیرعامل استقلال بوده است ؟ تاکید کرد:  خیر درست نیست مگر من فرصت دارم که همه مسابقات را بروم. من همه تیم ها را حمایت می کنم؛ مخصوصا دو تیم که وزارت ورزش انتظار داشت مورد حمایت باشد.  تمام برنامه ریزی ها و حمایت ها صورت گرفته که  همه تیم ها موفق شوند و کیفیت عملکرد بالا رود و به همه تیم ها خسته نباشید می گویم مخصوصا تیم استقلال که بعد از چند سال توانست مجددا دل هواداران را خوشحال کند و از طرفی هم به تیم پرسپولیس خسته نباشید می گویم. بنظرم شوخی بوده است.