از اسکوچیچ انتظار معجزه نداشته‌ باشیم

ابراهیم قاسمپور در خصوص لغو دیدار ایران مقابل کانادا اظهار داشت: کانادایی‌ها با این تصمیم نشان دادند که خودشان عامل دخالت سیاست در ورزش هستند. ابتدا نمایندگان مجلس کانادا شروع به جوسازی سیاسی برای این بازی تدارکاتی کردند و در نهایت اتحادیه فوتبال این کشور از آن تبعیت کرد. این مشکلات همیشه در فوتبال ایران وجود داشته و متاسفانه بحث سیاسی وارد ورزش شده است.

وی در رابطه با صحبت‌های اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: باید به او حق داد و نمی‌توانیم از او انتظار معجزه در جام‌جهانی را با این شرایط داشته باشیم. اسکوچیچ می‌خواهد نتیجه خوبی را همانند مرحله انتخابی جام‌جهانی کسب کند و با این شرایط که اکثر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند و این بازیکنان فقط در زمان تایید شده توسط فیفا می‌توانند در اردوها شرکت کنند اگر نتوانیم بازی‌های دوستانه مناسب برای تیم ملی تدارک ببینیم قطعا این مربی حق دارد که ناراحت شود.

از اسکوچیچ انتظار معجزه نداشته‌ باشیم

قاسمپور درباره نداشتن برنامه مناسب برای دیدارهای دوستانه اظهار داشت: بی‌برنامگی در فدراسیون موج می‌زند، با توجه به مسائل سیاسی و اینکه وضعیت مالی فدراسیون اصلا خوب نیست، دورنما را خوب نمی‌بینم. این بی‌برنامگی که از گذشته تاکنون در فدراسیون بوده؛ در زمان کارلوس کی‌روش و گذشته نیز برنامه نداشتن و بی‌برنامگی در فدارسیون بود و من هم واقعا نمی‌دانم که چطور می‌شود آن را حل کرد.

سرمربی اسبق کشورمان درباره اینکه از ابتدا سفر تیم ملی فوتبال ایران برای انجام یک بازی به کانادا خیلی منطقی به نظر نمی‌رسید، یادآور شد: مسافت خیلی طولانی است و بازیکنان باید ۷۲ ساعت بعد از این سفر استراحت کنند تا شرایط بدنی و روحی‌شان آماده شود. برای بازگشت هم همینطور است و تقریباً ۱۰ روز، بازیکنان ما تحت تأثیر تغییرات جویی و شرایط روحی قرار می‌گرفتند. باید پیش‌بینی لغو بازی از طرف دولت کانادا با توجه مسائل سیاسی صورت می‌گرفت.