بازداشت ۷ هوادار انگلیس در آستانه بازی آلمان با این تیم

در ادامه مسابقات فوتبال لیگ ملتهای اروپا فردا از ساعت ۲۳:۱۵ تیم‌های ملی فوتبال آلمان و انگلیس در مونیخ با هم دیدار خواهند کرد. در آستانه این بازی پلیس انگلیس تایید کرده است که هفت هوادار انگلیس در مونیخ دستگیر شدند.

خبرنگاراسکای اسپورت نیوز دوشنبه شب شاهد بازداشت‌های متعددی همراه با سر دادن شعار‌های مکرر ضد آلمانی و آهنگ‌های مربوط به جنگ جهانی دوم در مونیخ بود.

دستگیری این هفت نفر مربوط به نقض نظم عمومی و بدرفتاری با پلیس آلمان بوده است. یکی از هواداران به دلیل کتک زدن یک افسر پلیس ۲ نفر به خاطر سلام مخصوص نازی‌ها و دیگری به دنبال کشف یک ماده مربوط به آتش بازی در اتاق هتل دستگیر شدند.

بازداشت ۷ هوادار انگلیس در آستانه بازی آلمان با این تیم

پلیس انگلیس این موارد را عمدتا به عنوان رفتار ضد اجتماعی ناشی از مصرف الکل توصیف کرد تا هرگونه خشونت گسترده.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در اولین بازی گروهی لیگ ملت‌ها در فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ با نتیجه یک بر صفر مغلوب مجارستان شد.

پلیس ضد شورش حوالی نیمه شب با یک راهپیمایی هماهنگ حرکت کرد تا گروه‌های بزرگی از طرفداران انگلیس را از مرکز شهر مونیخ و به سمت ایستگاه قطار خارج کند.

این دستگیری‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که گرت ساوتگیت از هواداران خواست تا قبل از بازی سه شنبه شب لیگ ملت‌ها مقابل آلمان درست رفتار کنند. سرمربی انگلیس اعتراف کرد که هر گونه مشکل قبل از بازی همیشه تاثیر منفی بر اردوی تیم او دارد.

پلیس ۸۸۰ گذرنامه از هواداران مشکل ساز انگلیس را پیش از بازی‌های خود مصادره کرده است و برای ۱۱۲۲ نفر هم حکم ممنوعیت ورود به ورزشگاه صادر شده است.