حضور مدافع سپاهان در یک پست جدید در تیم ملی فوتبال

امید نورافکن که در بیشتر بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی به‌عنوان مدافع چپ به میدان رفته و عملکرد خوبی ارائه کرده بود، برای دومین بار در تیم ملی بزرگسالان بازی در پست دفاع میانی را تجربه می‌کند.

این بازیکن ۲۵ ساله که در تیم امید ایران سابقه بازی در پست دفاع میانی را داشت و در استقلال هم این اتفاق برای او افتاده بود، در ماه‌های اخیر چندین بار بازی به‌عنوان مدافع وسط را تجربه کرد و امشب هم برابر الجزایر در همین پُست به کار گرفته شده است.

نورافکن که در مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در آسیا مقابل امارات به‌عنوان مدافع میانی تیم ملی استفاده شده و پس از آن هم در دیدار لیگ برتری سپاهان برابر پیکان در همین پست به میدان رفته بود، امشب هم مقابل الجزایر یکی از ۲ مدافع مرکزی ایران خواهد بود.

حضور مدافع سپاهان در یک پست جدید در تیم ملی فوتبال

در شرایطی که محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌دلیل محرومیت در اردوی تیم ملی حضور ندارد و شجاع خلیل‌زاده نیز با آسیب دیدگی مواجه شده، نفراتی مثل عارف غلامی، عارف آقاسی و آرمین سهرابیان از سوی دراگان اسکوچیچ به اردوی تیم ملی ایران دعوت شدند ولی هیچ‌یک از آنها امشب مقابل الجزایر در ترکیب ابتدایی قرار نگرفته‌اند.

نورافکن برای دومین بار در تیم ملی بزرگسالان و در کنار سید مجید حسینی، دو مدافع میانی ایران در مسابقه تدارکاتی امشب برابر الجزایر هستند و امیدوارند نمایش خوبی در غیاب شجاع و کنعانی داشته باشند.