اخلاقی زیستن کار بسیار دشواری است

همایش اهدا و ورزش با موضوع امضای تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون‌های ورزشی کشور و انجمن اهدای عضو ایرانیان و با هدف ترویج فرهنگ‌ اهدا عضو در کشور امروز (دوشنبه) با حضور رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، جمعی از مسئولین کمیته ملی المپیک، کمیسیون اخلاق، پیشکسوتان و جمعی از روسای فدراسیونهای ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم صالحی امیری گفت: وقتی از زیستن صحبت می‌کنیم یعنی زندگی با شرافت، همدلی و همدردی با دیگران و عبور از منافع فردی برای رسیدن به منافع جمعی است.

وی افزود: اخلاقی زیستن کار بسیار دشواری است، اوج این تعالی را در جنگ دیدیم که همه جان خود را فدا کردند تا کشور در امنیت باشد. البته عالی‌ترین سطح اهدا متعلق به شهدا و عالی ترین سطح زیستن اخلاقی مربوط به رزمندگانی است که روی مین رفتند.

اخلاقی زیستن کار بسیار دشواری است

صالحی امیری تصریح کرد: با کمال تاسف در جامعه‌ای زیست می‌کنیم که هرروز با پدیده‌های ناگواری همچون فقر، فساد، بی عدالتی و... مواجه هستیم، این جامعه فاقد زیست اخلاقی است.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: جامعه اخلاقی، جامعه‌ای است که در آن امنیت، آرامش وجود داشته باشد در جامعه سرمایه‌های زیادی داریم که بزرگ‌ترین سرمایه بخشندگی است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص انسانیت در جامعه گذشت و بخشش است که گذشت از جان و اهدای آن عالی‌ترین سطح انسانیت در جامعه است. روحانیان، هنرمندان و ورزشکاران گروه های مرجعی هستند که می‌توانند با تبلیغ بخشندگی مسیر اهدای عضو را برای نظام درمانی فراهم کنند.

در ادامه هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو نیز  در این مراسم گفت: خوشحالم که قهرمانان و مدال آوران در کنار فعالیت‌های ورزشی به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز می‌پردازند. امیدوارم که قهرمانان و ورزشکاران ما بتوانند سفیران خوبی در این مسیر باشند  تا به ترویج اهدای زندگی کمک کنند.

وی در پایان ضمن تشکر ویژه از خانواده زهرا باغبان، افزود: امروز افتخار می‌کنم که اهدا کننده عضو یک تکواندوکار بود.

در پایان این مراسم از خانواده زهرا باغبان توسط کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی تقدیر شد.